بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه دایره المعارف عمیقی است که باید در دسترس قرار بگیرد، گفت: بهره مندی از صحیفه سجادیه جامعه را در مقابل هجمه های دشمن مقاوم سازی می کند.

بهره مندی از صحیفه سجادیه جامعه را در مقابل هجمه های دشمن مقاوم سازی می کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی،حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در نشست شورای سیاستگذاری همایش ملی سبک زندگی امام سجاد علیه السلام بیان کرد: برگزاری همچنین همایشی در سطح ملی و مختص به یکی از ائمه معصومین در استان پدیده مهمی است که باید برای آن جانانه کار کرد.

وی، با بیان اینکه دو مسئله مهمی که در اعلام فراخوان همایش مدنظر بود، اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی است، اظهارداشت: این دو مسئله به طور کاملا شفاف و محسوس در صحیفه سجادیه مشاهده می شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام در واقع با مقاوم سازی فرهنگی آن هم در شرایط خفقان، حافظ اسلام شد و جامعه را از هجمه های وارده مقاوم کرد، افزود: کلمه کلمه صحیفه سجادیه حساب شده است چرا که امام سجاد به شکل هنرمندانه و ظریف به بیان اصولی ترین مطالب پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با بیان اینکه در حال حاضر دشمن اقتصاد و فرهنگ ما را نشانه گرفته و قصد متزلزل کردن آن را دارد، به شأن نزول تبیین سبک زندگی اسلامی از سوی رهبری در سفر به خراسان شمالی اشاره و اظهارامیدواری کرد این همایش بتواند در مقاوم سازی فرهنگی جامعه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: این همایش راه را برای پژوهشگران و همچنین حوزه های جدید تفکر باز می کند لذا هر چه برای این همایش سرمایه گذاری کنیم به نفع خودمان است.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش ملی سبک زندگی امام سجاد علیه السلام با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه یک دایره المعارف سنگین و عمیق است که هرچه بیشتر باید در دسترس مردم قرار گیرد، بیان کرد: باید تلاش کنیم همایشی آبرومند و در شأن ائمه اطهار برگزار کنیم چرا که حق امام سجاد این است که از مظلومیت خارج شود.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور هم در این نشست بیان کرد: دو اتفاق مبارک و خجسته که در حوزه ائمه اطهار علیهم السلام انجام شده، برنامه های دهه کرامت و برگزاری کنگره امام سجاد است.

وی با بیان اینکه برکات همین برنامه ها با بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کانون ها در جمع طلاب خراسان شمالی ما را دستگیری کرد، همه این الطاف را به برکت لطف و عنایت امام رضا علیه السلام به مجموعه کانون های مساجد ذکر کرد.

طاهریان با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام به میزبانی بندرعباس، گفت: با توجه به اینکه این برنامه در دوسال اخیر به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می شود، در تلاش هستیم همایش ملی خراسان شمالی هم پخش زنده داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه با تمام توان برای برگزاری این همایش تلاش می کنیم، اظهار امیدواری کرد با وفاق و همدلی بیش از پیش مسئولان و دستگاه های اجرایی شاهد برگزاری برنامه ای فاخر و درخور باشیم.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر اجرایی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» هم در این نشست بیان کرد: با توجه به گستره ملی این برنامه، فراخوان همایش هم از طریق شورای فرهنگ عمومی، ادارات فرهنگ و ارشاد و هچنین فضای مجازی اطلاع رسانی شد تا شاهد حضور و رقابت پژوهشگران همه استان ها باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم این برنامه فقط به روز برگزاری همایش خلاصه نشود، از برگزاری کارگاه های آموزشی، چاپ کتاب مقالات و اجرای چندین برنامه جنبی و همچنین اختصاص زمان مشخصی برای ارائه مقالات و در نهایت برگزاری اختتامیه همایش خبر داد.

فرخنده با اشاره به اینکه این همایش در سطح ملی است لذا انتظارات از ستادعالی کانون های مساجد و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیشتر است، اظهارامیدواری کرد با همکاری ستاد برگزاری همایش، پایه گذاری مطلوبی از همایش سبک زندگی امام سجاد در استان داشته باشیم.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد علیه السلام هم در این نشست با بیان اینکه فراخوان همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد علیه السلام» سال گذشته در دو بخش مقاله و اینفوگرافی اعلام شده بود، گفت: در نهایت ١٧٠ اثر در بخش مقاله و ٦٠ اثر در بخش اینفوگرافی به مرحله نهایی رقابت و داوری راه یافت.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه داوری آثار از نیمه فروردین ماه آغاز شده است، بیان کرد: آثار برتر هر بخش پس از داوری در دهه نخست اردیبهشت ماه مشخص می شود.

شیرازیان از مشارکت ٢٤ استان در ارسال آثار خبر داد و گفت: خراسان شمالی با ١٢٢ اثر در زمره استان های پیشتاز در ارسال بیشترین آثار قرار دارد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه همایش امام سجاد علیه السلام از دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز میلاد امام سجاد علیه السلام در ١٤ مسجد مزین به نام امام سجاد  و با برگزاری کارگاه های آموزشی آغاز می شود، افزود:  برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت سبک زندگی امام سجاد در مدارس و دانشگاه ها هم در هفته معلم پیش بینی شده است.

وی از چاپ کتاب آثار این همایش در قالب هزار جلد خبر داد و بیان کرد: آئین اختتامیه هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ١٧ تا ١٩ در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر هر بخش برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.