کرج - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر با انتقاد شدید از اجرای پروژه انتقال آب کرج به تهران و همچنین جاری شدن فاضلاب مناطق اسلام آباد و برغان به سد کرج گفت: با این روند تاثیرات سوء بر اکوسیستم منطقه و تهدیدهای زیست محیطی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

تهدیدهای زیست محیطی انتقال آب کرج به تهران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین عباس زارع صبح امروز یکشنبه در پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی کرج در نطق پیش دستور با انتقاد شدید از اجرای پروژه انتقال آب سد امیر کبیر به تهران، گفت : از شرکت آب منطقه ای استانهای تهران و البرز تقاضادارم با در نظر گرفتن تهدیدات زیست محیطی برای بازنگری در اجرای این طرح میلیاردی دستورات لازم را صادر کنند.

زارع اضافه کرد: تضعیف سفره های آب زیرزمینی، تخریب پوشش گیاهی منطقه، تشدید بیابان زایی، ایجاد کانون های ریزگرد، تهدید حیات برخی گونه های جانوری و تاثیرات سوء بر اکوسیستم منطقه از جمله تهدیدهای زیست محیطی انتقال آب سد امیرکبیر به تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود انتقادات شدید تشکل های مردمی، نهادها و مسئولان در اجرای این طرح، شاهد عملیاتی شدن این پروژه هستیم.

زارع با اشاره به اینکه در دوره چهارم زمینی بالغ بر ۱.۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه کرج که از املاک شهرداری کرج بوده به شرکت آب و فاضلاب تهران تحویل داده شده است، افزود: این زمین  جهت احداث تصفیه خانه آب شرب در نظر گرفته شد اما متاسفانه در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفته در نتیجه حق آبه شرب ما از رودخانه کرج صفر است.

وی در ادامه گفت: چنانکه شرکت آب و فاضلاب  تصمیمی برای احداث این پروژه ندارد، این زمین به عنوان سرمایه شهر  به شهرداری کرج عودت داده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مهمترین موضوعاتی که شهر را تهدید می کند بهداشت و عدم ساماندهی فاضلاب شهری است، خاطرنشان کرد: جاری شدن فاضلاب مناطق اسلام آباد و سهرابیه در رودخانه کرج منشا بسیاری از بیماریها و آلودگی های زیست محیطی می باشد که  انتظار داریم تا  نهادهای مربوطه برای ایجاد شبکه جامع فاضلاب شهری اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی افزود: از نیروی انتظامی تقاضا داریم تا برای ساماندهی معتادین حاشیه رودخانه کرج از سرجوب تا پارک چمران که وضعیت اسفناکی دارند اقدام کنند.

زارع اضافه کرد: با وجود معتادین در این مناطق آسیب ها و مشکلات متعدد امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده اند که دراین زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.