ادامه تظاهرات بازگشت در فلسطین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به سوی گروهی از جوانان فلسطینی تجمع کننده در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ آتش گشودند. ده ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی از نخستین ساعات بامداد روز جمعه راهی میادین تحصن در شرق نوار غزه شدند.

آتش خشم در نوار غزه

قدس آنلاین-ادامه تظاهرات بازگشت در فلسطیننیروهای ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به سوی گروهی از جوانان فلسطینی تجمع کننده در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ آتش گشودند. ده ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی از نخستین ساعات بامداد روز جمعه راهی میادین تحصن در شرق نوار غزه شدند. این اقدام برای سومین جمعه متوالی و در چارچوب تظاهرات بزرگ بازگشت صورت گرفت. تظاهرات این هفته با شعار "برافراشتن پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی" برگزار شده است. جوانان فلسطینی ده‌ها حلقه لاستیک کهنه خودرو را در مناطق مرزی غزه با اراضی اشغالی ۴۸ جمع کردند و پس از اقامه نماز جمعه و در اوج درگیری‌ها به آتش کشیدند.

تظاهرات کنندگان موفق شدند بخشی از دیوار سیم خاردار را در منطقه کارنی تخریب کنند، آنان همچنین یک پرچم فلسطین به ارتفاع ۲۵ متر را در طول دیوار مرزی برافراشتند. اشغالگران صهیونیست به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه گلوله‌های گاز اشک آور شلیک کردند که در پی این تجاوز ده‌ها شهروند فلسطینی از جمله تعدادی پزشک و امداد رسان دچار حالت خفگی شدند.

برخی رسانه های غربی در تحلیل تظاهرات بازگشت در روزهای اخیر روایت طرف صهیونیستی از این حوادث را ترویج می کنند و جنایات نظامیان صهیونیست در حق تظاهرات فلسطینیان در مرزهای غزه را نادیده می‌گیرند. مرکز اطلاع رسانی فلسطین دراین خصوص نوشت: به عنوان مثال، نیویورک تایمز آمریکا حوادث روز جمعه گذشته را درگیری و رویارویی توصیف کرده و بدون اشاره به خشونت ارتش صهیونیستی در سرکوب راهپیمایی های مسالمت آمیز، در اخبار دیگر خود این حوادث را "شعله ور شدن آتش در مرزها" و "جمعه خشونت" نامیده است و به خوانندگان چنین وانمود می‌کند که خشونت از سوی هر دو طرف اعمال می شود. در حالی که فلسطینیان صرفا قربانی خشونت رژیم صهیونیستی بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، واحد توپخانه رژیم صهیونیستی دیروز به سمت اردوگاه «العوده» در جنوب نوار غزه شلیک کرده است.  وزارت بهداشت فلسطین به شهادت رسیدن ۴ نفر در این تجاوز صهیونیستی را تایید کرد. این اقدام توپخانه رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که تل‌آویو جمعه (دیروز) نیز به صورت گسترده به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز نوار غزه شلیک کرد، یک تن آنها را به شهادت رساند و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت (از ۳ هفته پیش تا کنون) متشنج شده است؛ تا کنون بیش از سی نفر در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

مقامات رژیم صهیونیستی از این موضوع به شدت نگران هستند و سعی دارند طی رایزنی با برخی کشورهای عربی، اوضاع غزه را آرامتر کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.