اهواز- در اوضاعی که مردم اهواز بالاخره نفهمیدند چند نفر مبتلا به هپاتیت است، این بیماری در باغ سبزی شد بر معضلات فاضلاب ها، تا متولیان آستین بالا بزنند و در کور نشدن گره دیگری بکوشند. خبر خوش شاید امروز و چند روز آینده اقدام برای گسستن پیوند نامیمون آب و فاضلاب اهواز باشد.

طلسم جداسازی آب و فاضلاب شکسته شد

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ بعد از مسائل حاشیه ای که درباره ۳۰۱ نقطه تلاقی آب و فاضلاب در اهواز رخ داد ضرورت بهبود سیستم فاضلاب و بهینه سازی آن بیش از بیش مشخص شد و در اوضاعی که مردم اهواز بالاخره نفهمیدند چند نفر مبتلا به هپاتیت است این بیماری در باغ سبزی شد بر معضلات فاضلاب ها، اهواز آنقدر درگیر ریزگردها، گرمای طاقت فرسا و زباله هاست که متولیان آستین بالا بزنند و در کور نشدن گره  دیگری بکوشند، خبر خوش شاید امروز و چند روز آینده اقدام برای گسستن پیوند نامیمون آب و فاضلاب اهواز باشد.

هیاهوی هپاتیت

چند روزی بود در شهر یک هیاهو به راه افتاده بود از ابتلا به هپاتیت آن هم از طریق آب شرب؛ در همین رابطه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بزرگ نمایی رسانه ها درارتباط با این قضیه می گوید و با اشاره به اینکه این بیماری همیشه بوده و به تعداد انگشتان اتفاق می افتد؛ اظهار می کند: چیز خاصی صورت نگرفته و ما نمی دانیم چرا حساسیت ها بالا رفته است.

شکراله سلمان زاده با اعلام عدم افزایش درگیران هپاتیت عنوان می کند: تعداد بیماران مبتلا تغییری نسبت به سالهای پیش نداشته و آمار ما شاید کمتر از سالهای پیش هم باشد، بحث بر سر آن مانند این است که بگویید چرا آنفولانزا اتفاق افتاده، این بیماری همیشه در استان است و به نوعی بیماری بومی استان ماست.

شش نفر مبتلا به هپاتیت

او با اشاره به اینکه امسال ۶ نفر مبتلا به هپاتیت داشته ایم؛ می افزاید: کم و بیش با این بیماری درگیریم و تنها از طریق آب هم انتقال نمی یابد و مواد غذایی هم می توانند ناقل آن باشند این که کسانی دچار بیماری هپاتیت هستند  ناراحت کننده اما دردی همیشگی است.

یکی از اعضای شورای کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه نطق پیش از دستور من در آبان ماه سال گذشته نیز درباره آب شرب و فاضلاب های شهر اهواز بود و در یکی از نطق های دوشنبه گذشته هم به مسئله نقاطی از تلاقی آب و فاضلاب اشاره کردم؛ می گوید؛  آنچه گفته شد بر اساس سه سند بوده است که یکی از آنها حرفهای مدیر عامل آبفا در این خصوص است،  این مدیر پیش از این به آن اشاره کرده بود.

تناقض در تعداد مبتلایان

از سوی دیگر درباره هپاتیت آ و میزان آماری آن رئیس بهداشت غرب اهواز در نامه ای که به سازمان آب و فاضلاب  نوشته بود این میزان را ۱۳ نفر دانسته است.

محمدرضا ایزدی سند سوم را مصاحبه های رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز می خواند و اذعان می کند: بنابراین این مسئله چیز جدیدی هم نبوده اما یکی از خبرگزاری ها مطلب را به شکلی تنظیم کرده بود که خوراک رادیو و تلویزیون های خارجی شد.

او با تاکید بر خانوادگی بودن این مشکل اظهار می کند: وظیفه ما این است که مشکلات را بگوییم و مردم بدانند اما قرار نیست اگر مشکل را گفتیم یک رادیو بیگانه که قصد به هم ریختن جهان را دارد برای منافع خود بروی حرف های ما مانور دهد و نباید استفاده ای برای آنها باشد. همه مردم می دانند آنها خیرخواه ما نیستند و هر اتفاقی در شهر ما باید به وسیله مسئولان کشور رصد و پیگیری شود و بیگانگان در پی گرفتن ماهی از آب گل آلود بوده اند.

گسستن پیوند نامیمون 

او سپس خبر خوش شروع کار در روز جمعه با افتتاحیه اجرای عملیاتی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب توسط اداره آب و فاضلاب را به اهوازی ها می دهد و عنوان می کند: کار از چند نقطه شهر استارت خورده و با حضور مسئولان استانی از جمله فرماندار، استاندار، مدیرعامل آبفا با شناسایی نقاط بحرانی تر شروع شده و چند نقطه بحرانی اهواز کارهای اجرایی آب و فاضلاب را شروع کرده اند که امیدواریم کارهای بزرگی انجام شود.

ارتقا کیفیت آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در ادامه درخصوص تلاقی فاضلاب و آب شرب در برخی از نقاط شهر اهواز می گوید: چندین بار در مناسبات درباره انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب صحبت کرده ایم و قصد بر این است تا با گفتن مشکلات آنها را برطرف کنیم در همین خصوص نیز پروژه هایی را از محل اعتبارات تخصیصی دولت به خوزستان شروع کرده ایم، عملیاتی شدن پروژه ها سطح کیفی آب در اهواز را ارتقا داده و علاوه بر رفع معضل فاضلاب، کاهش افت فشار نیز حل می کند.

فردوس کریمی با تاکید بر این موضوع که اداره آب و فاضلاب با یک آزمایشگاه مجهز بر کیفیت آب شرب نظارت کامل دارد؛ خاطر نشان می کند: از مردم هم می خواهیم برای دریافت اشتراک به اداره آب و فاضلاب بیایند تا شاهد بروز مشکل نباشیم، چراکه با وضع کنونی ما نمی توانیم نظارت درستی داشته باشیم،

مرحله اقدام به عمل

حال که عزم جدی متولیان شروع شده، و کارهای عمرانی برطرف کردن این معضلات به مرحله اقدام رسیده، می نشینیم به انتظار روزی که هر اعتباری مختص به هدف و پروژه نامبرده شود و در راه دیگری از بین نرود.

گفتنی است اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از منطقه سخیریه و یوسفی با ۱۲۲ میلیارد ریال، آغاز اصلاح بخشی از شبکه توزیع آب منطقه حصیرآباد با ۱۶ میلیارد ریال، اصلاح شبکه توزیع آب منطقه کوی علوی با بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی پروژه اصلاح شبکه توزیع بخشی از منطقه کمپلو با ۱۰۱ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع آوری مرکز شهر اهواز با ۵۵ میلیارد ریال روز جمعه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.