رشت- استاندار گیلان گفت: آمار دقیق بیکاران و شاغلان در استان گیلان شناسایی شود.

 آمار دقیق بیکاران و شاغلان در استان گیلان شناسایی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، مصطفی سالاری در جلسه کمیته اشتغال با اشاره به سامانه طرح‌های کسب و کار و اشتغال "کارا" می‌تواند فضایی مناسب برای عرضه و تقاضای نیروی انسانی باشد  اظهار داشت: در این سامانه باید به گونه‌ای عمل شود تا به روند فعالیت موسسه‌های کاریابی در استان گیلان لطمه وارد نشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه فراهم‌سازی زمینه‌های لازم به منظور ایجاد رضایتمندی و پاسخگویی به افکار عمومی یک ضرورت مهم در استان گیلان است گفت: فراهم کردن زمینه‌های ایجاد اشتغال همواره باید اولویت نخست دستگاه‌های استان گیلان باشد.

سالاری با بیان اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان متولی اشتغال در گیلان همواره باید به صورت تخصصی اشتغالزایی را به شیوه راهبری دنبال کند بیان کرد: اولویت اقدامات این اداره‌کل باید ایجاد اشتغال برای نیروهای بیکار استان گیلان باشد.

وی با اشاره به اینکه درصد دقیق افراد بیکار و شاغل باید در استان گیلان شناسایی شود خاطرنشان کرد: با شناسایی دقیق درصد شاغلان و بیکاران در استان باید  این آمار به تفکیک نوع اشتغال موجود در استان در سامانه کارا جمع‌آوری شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد ارتباط مستقیم سامانه کارا با موسسه‌های کاریابی به منظور جمع‌آوری آمار واقعی بیکاران و شاغلان در استان گیلان ضرورت دارد گفت: به منظور تامین اقتصاد خانوارها باید سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها براساس آمار و اطلاعات دقیق باشد.

 سالاری با بیان اینکه شمار افراد شاغل از بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی و سایر شرکت‌های بیمه‌گر در استان گیلان قابل دریافت است و این امر باید مد نظر قرار گیرد تصریح کرد: احصاء آمار صحیح  تعداد شاغلان و افراد بی‌کار می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کلان استان اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت افزایش فرآیندهای اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در استان گیلان تصریح کرد: مجموع عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان باید منجر به پویایی فضای کسب و کار و تقویت اشتغال  در استان گیلان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.