۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 596027

یزد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۸۴ درصد از منابع آب استان شور است گفت : آب انتقالی به یزد در بخش کشاورزی استفاده نمی شود.

آب انتقالی به یزد مصرف کشاورزی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی یزد، سید جمال سجادی پوربا بیان این خبر اظهارداشت: به هیچ عنوان آب انتقالی به یزد در بخش کشاورزی استفاده نمی شود، با توجه به قیمت آب اصلاً توجیه اقتصادی ندارد که از آب انتقالی در بخش کشاورزی استان یزد استفاده شود و آب مورد استفاده کشاورزی استان تماما از چاه ها و قنوات تامین می شود.

وی افزود: نه تنها آب انتقالی به استان در بخش کشاورزی استفاده نمی شود حتی میزان آبی که از محل قنوات و چاه ها در اختیار بخش کشاورزی بوده نیز سال به سال کم می شود.

سجادی پورتصریح کرد: درسال ۸۴ آب در اختیار بخش کشاورزی استان به میزان یک میلیارد و ۴۹۵ متر مکعب بوده اما این میزان در سال گذشته به ۹۱۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی خاطر نشان ساخت: میزان آب انتقالی به یزد درصد قابل توجهی نیست و مصرف شرب دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد : بیش از ۸۴ درصد منابع آب استان شوری بالای ۳ هزار دارد و قابل استفاده در بخش کشاورزی نیست و محدود روستاهای استان با آب قنات که آب شیرین دارد برای شرب و کشاورزی استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.