زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به پاکستان گفت: پاکستان، در حوزه هوایی، فرودگاه های مناسبی در شهرهای لاهور، کراچی، کویته و اسلام آباد دارد و ظرفیت فراوانی برای عزیمت مسافران و گردشگران مذهبی و فرهنگی پاکستان به ایران از طریق سیستان و بلوچستان وجود دارد.

مسافران پاکستانی از طریق سیستان‌ و بلوچستان به دیگر مقاصد خود سفر خواهند کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌ و بلوچستان، سید دانیال محبی با بیان اینکه بیشترین موضوعات این سفر مرتبط با ظرفیت های سیستان و بلوچستان در حوزه حمل و نقل و گردشگری بود، اظهار داشت: در این سفر با مقامات پاکستان توافق شد که پروازهای منطقه ای برقرار شود به این صورت که مسافران پاکستان از مبدا به چابهار، زاهدان، ایرانشهر یا زابل عزیمت کرده و از این مسیرها با خطوط هوایی به دیگر مقاصد خود سفر کنند.

وی همچنین راه اندازی کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه را از دیگر توافقات فی ما بین دو دولت ایران و پاکستان ذکر کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با ذکر این مطلب که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار زائر از مرز مشترک این استان با پاکستان به ایران سفر کرده و از کشورمان به عتبات عالیات یا مشهد عزیمت می کنند، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات طرف پاکستانی جابجایی تعدادی از مسافران و زائرین از راه دریایی بود که در این رابطه مقرر شد در خصوص راه اندازی خط دریایی چابهار به کراچی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

محبی همچنین نوسازی مسیر ریلی دو کشور به منظور احیای خط مسافری زاهدان به کویته و ارتقاء کیفیت خط ریلی برای گسترش حمل و نقل کالا از مسیر ریلی را از دیگر توافقات وزیر راه و شهرسازی کشورمان با طرف پاکستانی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.