چابهار- مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار گفت: مناطق آزاد نقش اساسی در پیشگیری از قاچاق دارند و اینگونه نیست که خودشان محملی برای قاچاق باشند.

مناطق آزاد محملی برای قاچاق نیستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار،عبدالرحیم کردی اظهار داشت : قاچاق به آن میزانی که هجمه و حمله به مناطق آزاد وجود دارد، واقعا نیست و مناطق آزاد هیچ نقشی در فرآیند قاچاق ندارند، بارها و بارها هم در این زمینه عنوان شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار افزود: فرآیند ورود و خروج کالا از منطقه آزاد نشان می‌دهد که منطقه نمی‌تواند در ورود و خروج کالای قاچاق نقش داشته باشد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه راه پیشگیری از قاچاق کالا روش‌های سلبی و قهری نیست، ادامه داد: باید برویم به سمت راهکارهای پیشگیرانه تا انگیزه و میل به قاچاق را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: برای این کار باید اول هزینه قاچاق را بالا ببریم و برخورد جدی و اساسی انجام دهیم، دوم اینکه راهبرد اساسی برای حمایت واحدهای تولیدی فرآوری در نظر بگیریم.

کردی گفت: ما در منطقه آزاد تعرفه واردات برنج آماده را دو برابر کردیم و این خود میل به قاچاق را کاهش داده است، همچنین ستاد پیشگیری از قاچاق کالا در منطقه تشکیل شده و ناظر بر تمامی امور است.

وی اضافه کرد: رویکرد ما نسبت به این پدیده ناهنجار پیشگیرانه است و قطعا با ایجاد تعامل و همراهی با دستگاه‌های نظارتی و اقتصادی بخش عمده‌ای از قاچاق کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار افزود: اگر فعالیت‌ها و اقدامات تولید کالا با قیمت پایین‌تری در داخل کشور انجام شود و هزینه قاچاق از مرزها افزایش پیدا کنند یقینا در کاهش قاچاق موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: مناطق آزاد نقش اساسی در پیشگیری از قاچاق خواهند داشت نه اینکه خودشان محملی برای قاچاق باشند.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار افزود: سال ۹۶ منطقه آزاد تجاری - چابهار در موضوع پیشگیری از قاچاق کالا عملکرد خوبی داشته و موارد پیش آمده انگشت شمار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.