شهرکرد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: میزان اقامت در هتل ها، اقامتگاه ها و خانه های مسافر در طول تعطیلات نوروزی حدود ۱۵۲ هزار نفر ثبت شده است.

اقامت ۱۵۲ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی در هتل های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، بهمن عسگری سوادجانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به میزان رشد اقامت مسافران نوروزی در استان گفت: میزان اقامت مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری رشد ۲۰۶ درصدی داشته که نسبت به سال های گذشته آمار قابل توجهی برای  استان می باشد.

وی افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده حدود ۴۰۰ هزار تردد خودرو که حدود ۲ میلیون نفر تخمین زده شده صورت گرفته است.

عسگری با اشاره به اینکه هدف اصلی این سازمان نگهداشت مسافر در استان بوده تصریح کرد: در سطح کشور میزان اقامت ۳۶ درصد افزایش داشته در صورتی که در این استان افزایش ۲۰۶ درصدی داشته و میزان اقامت در هتل ها، اقامتگاه ها و خانه های مسافر حدود ۱۵۲ هزار نفر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی توزیع گردشگری در سطح استان انجام شد، افزود: ۷ نوروزگاه در سطح استان جهت ایجاد نشاط در بین گردشگران راه اندازی شد که با استقبال مسافران روبرو شد، همچنین ایجاد کمپ های عشایری و اجرای برنامه های تفریحی نقش موثری در جذب گردشگر داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در سه سال اخیر ۱۲ اردوگاه گردشگری، ۱۵۳ خانه مسافر، ۱۸ دفتر مسافرتی، ۲۸ مجتمع تفریحی بین راهی،۲۲ اقامتگاه بومگردی، ۶ سفرخانه سنتی، ۳ مجتمع تفریحی ورزشی در سطح استان افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات مرمت آثار تاریخی استان افزود: در طول سه سال اخیر ۹مورد مرمت، واگذاری و احیای بناهای تاریخی،۶ مورد ایجاد و راه اندازی موزه تخصصی و ۴۱ مورد تعمیر و مرمت آثار تاریخی انجام شده است.

عسگری افزود: راه اندازی موزه بلدیه در شهرستان بروجن که یک نمونه نو  و بی نظیر در سطح کشور است، توسعه موزه مشروطیت جونقان، راه اندازی بازارچه دائمی در قلعه چالشتر، توسعه و ترویج کارگاه های نمد مالی،راه اندازی انجمن تخصصی خوشنویسان استان و راه اندازی اولین هتل سنتی در سطح استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال های اخیر بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی اظهار کرد:مراحل ساخت  موزه بزرگ استان از سال ۸۹ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تا کنون پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته است که امید است با تخصیصی بموقع اعتبارات این موزه تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.