کرج - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه متاسفانه در فرایند دفن زباله در حلقه دره کمترین ملاحظات علمی صورت نگرفته است، گفت: محدوده ای ۳۰ هکتاری در منطقه «قشلاق طلایی» برای دفن پسماندهای بیمارستانی و زباله‌های صنعتی که امکان انتقال به حلقه‌دره را ندارد در نظر گرفته شده است.

«قشلاق طلایی» مقصد جدید دفن زباله های صنعتی و بیمارستانی البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حامد فرضی  ظهر امروز دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند استان که با حضوراستاندار البرز برگزار شد اظهار کرد: استان البرز با وسعت پایین و جمعیت بالا مشکلات عدیده ای در جهت پراکندگی دفن زباله دارد.

 وی با اشاره به اینکه محدوده ای در سال ۸۸ برای مطالعه در حوزه دفن پسماند در نظر گرفته شد که در ارتباط با آن  هیچگونه هماهنگی با منابع طبیعی صورت نگرفت افزود: بعد از مراجعه به منابع طبیعی جهت مستند سازی محدوده «قشلاق طلایی» امکان واگذاری نداشت چراکه کل محدوده جنگل کاری بود و گونه های ممنوعه و طرح مرتع داری در آنجا وجود داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز  با بیان اینکه این مکان محدودیت های قانونی داشته است اضافه کرد: در سال ۹۴ و با همکاری اداره کل محیط زیست عرصه ای به مساحت ۱۳۰ هکتار مکان یابی شد وپس از آن  مستند سازی ۱۰۰ هکتار  آن با انجام صورتجلسه و تغییر و تحولی که شهرداری و محیط زیست صورت دادند انجام گرفت.

فرضی با اشاره به اینکه مقرر شد این فضا بصورت یکپارچه باشد و پراکنده نباشد، ادامه داد:  پیش از این نیز مکانی حدود ۶ تا ۷ هکتار از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان انتخاب شده بود که مورد موافقت قرار نگرفت چراکه این محدوده در اثر تردد خودروها مشکلات زیست محیطی بسیاری را در موضوع ریزگردها ایجاد می کرد.

وی در پایان گفت: اگر شرایط فرودگاه پیام اجازه دهد  زباله ها  در همان مکان فعلی باقی بماند تا استان البرز کمتربه مخاطره  بیفتد چراکه متاسفانه دفن زباله در حلقه دره با کمترین ملاحظات  علمی صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.