اصفهان- رئیس پلیس راه استان اصفهان از وقوع سه حادثه رانندگی در جاده های برون شهری این استان و فوت چهار نفر و مجروحیت چهار فرد دیگر خبر داد.

۸ کشته و مجروح در تصادفات جاده‌ای روز گذشته اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین پورقیصری اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته سه تصادف رانندگی منجر به فوت در آزاد راه امیر کبیر و کمربندی خمینی شهر اتفاق افتاد که مأموران پلیس راه به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در آزاد راه امیرکبیر یک دستگاه سواری پژو به علت عدم توجه به جلو از جاده خارج و واژگون شد که ۲ سرنشین آن فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.

پورقیصری خاطر نشان کرد: همچنین یک دستگاه سواری سمند با کامیون کشنده دانگ فنگ نیز در همین محور برخورد کرد که راننده سمند جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به وقوع تصادفی دیگر در کمربندی خمینی شهر، تصریح کرد: در این حادثه یک کامیون کشنده هوو به علت عدم توجه به جلو با سواری پژو برخورد کرده بود که یک سرنشین پژو در دم فوت که راننده و سرنشین دیگر آن مجروح شدند.

این مقام انتظامی در پایان یادآور شد: رانندگی با حالت خستگی، خواب آلودگی و تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه میزان وقوع حوادث رانندگی را افزایش می دهد که لازم است رانندگان محترم ضمن توجه کامل به جلو و اطراف در رانندگی با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا ان شاءالله میزان وقوع حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن تا حدقابل تو جهی کاهش یابد.

دستگیری سارقان داخل خودرو با ۶۰۰ میلیون ریال سرقت داخل خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق حرفه ای و کشف ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود: با بررسی کارآگاهان مشخص گردید ۲ سارق اقدام به سرقت از داخل خودرو و صندوق عقب خودرو های پارک شده در کنار خیابان می کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری سارقان بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۶۰۰ میلیون ریال اموال از خودروی شهروندان اعتراف کردند.

خسروی اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و هر ۲ متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کرده، همچنین وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارند.

محموله میلیاردی ریل کابینت قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: یک محموله ریل کابینت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف و یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

سرهنگ سهراب قرقانی تصریح کرد: مأموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم، حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه تریلرکانتینردار ۲۰ فوت مشکوک وآن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد یک هزار و ۵۰۰ کارتن ۲۰ عددی ریل کابینت خارجی، فاقد مدارک گمرکی کشف شد، تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

وی اظهار داشت: در این رابطه راننده تریلر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصادی کشور برخورد می کند و با مشارکت و همیاری مردمی اجازه جولان به اینگونه افراد را نخواهد داد.

پلمب انبار چوب بلوط قاچاق در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف مقدار ۳۳ تن چوب بلوط قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۴ قاچاقچی خبر داد.

سرهنگعلی جعفری نژاد گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی چوب بلوط قاچاق در انباری خارج از شهر درچه، ماموران کلانتری ۱۴ بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یک تیم مجرب از ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و از آنجا بازرسی کردند، اضافه کرد: در بازرسی به عمل آمده مقدار ۳۳ تن چوب بلوط جنگلی قاچاق کشف و ۴ قاچاقچی دستگیر شدند.

جعفری نژاد با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی تصریح کرد: ارزش چوب های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد. 

سارق لوازم خودرو حین سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اعلام کرد: با تلاش ماموران پلیس این شهرستان یک سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو دستگیر و ۱۵ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ علی جعفری نژاد گفت: با شکایت شهروندان در خصوص سرقت از چندین دستگاه خودرو در شهرستان خمینی شهر دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی گشت های هدفمند و نامحسوس پلیس اظهار داشت: مأموران گشت کلانتری ۱۱ این فرماندهی حین گشت زنی به فردی که در حال بازکردن درب یک پراید بود، مشکوک و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: پلیس در بازرسی از متهم یک دستگاه پخش خودرو و ۲ عدد باند سرقتی کشف کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی های پلیسی به سرقت ۱۵ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف کرد. فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: چنانچه شیشه ویا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید، پس از سرقت از داخل خودرو تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید، در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درب ها را قفل کنید، هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب ها و شیشه اطمینان حاصل کنید ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

قاچاقچی قهوه ناکام ماند

 فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف یک محموله قهوه خارجی قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرگرد نعمت خلیلی تصریح کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید رشیدی شهرستان خورو بیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۶ کیسه قهوه خارجی به وزن ۲۴۰ کیلوگرم و ۱۰ دستگاه قهوه ساز خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرگرد خلیلی اضافه کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

خلیلی افزود : در این خصوص راننده دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک در پایان تصریح کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مرتبط را به پلیس اطلاع دهند.

شکارچیان پرنده حین شکار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اعلام کرد: تعداد ۳ شکارچی غیر مجاز پرنده توسط ماموران انتظامی این فرماندهی و ماموران محیط بان دستگیر شدند.

سرهنگ حسن یاردوستی با اعلام این خبر افزود: ماموران گشت انتظامی شهرستان اصفهان و محیط بانان محیط زیست ۳ شکارچی غیر مجاز را مشاهده و وارد عمل شدند.

وی گفت: این افراد که اقدام به شکار ۱۰ قطعه کبوتر و کبک به وسیله تور کرده بودند با مشاهده ماموران قصد متواری شدن را داشتند که ماموران وارد عمل شدند و آنها را دستگیر کردند.

این مقام مسئول با اشاره به دستگیری ۳ قاچاقچی در این عملیات اظهار داشت : این قاچاقچیان که در منطقه شکار ممنوع اقدام به شکار پرندگان می کردند پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ یاردوستی در پایان از مردم خواست، هر گونه موارد و موضوع مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.