۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 596232

عصر یکشنبه سیروس مقدم در نشست نقد و بررسی سریال پایتخت که در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، با بیان اینکه مخاطب ما باهوش است و به خوبی حرف صادقانه را از غیر صادقانه تشخیص می‌دهد، گفت: از همان ابتدا هم قصدم این بوده که اگر به دلایلی نمی‌توانم حرف راست را به مخاطب بزنم، دروغ هم نگویم و شاید همین قضیه یکی از دلایل اصلی موفقیت سریال پایتخت است.

پایتخت ۵ اصلاً سفارشی نبود

قدس آنلاین- مقدم با اشاره به اینکه سریال پایتخت یک سریال واقعی و از جنس دغدغه‌های مردم است در پاسخ به این پرسش که شخصیت‌های این سریال از ابتدا تاکنون به لحاظ رفتاری و حتی پوششی تغییرات زیادی داشته‌اند، بیان کرد: همزمان با بالا رفتن سن شخصیت‌های داستان، آن‌ها به مرور پخته‌تر شده و دچار تغییر و تحولاتی می‌شوند. ارسطویی که امروز بوتیک لباس دارد و به اصطلاح بیزینس می‌کند با ارسطویی که زمانی روی ماشین و برای مردم کار می‌کرده است، خیلی فرق دارد و طبیعتاً شیوه پوشش و حتی طرز رفتار او هم فرق می‌کند. یا مثلاً بهتاش، جوان امروز جامعه ماست و دیگر از جنس ارسطو نیست، از جوان ۱۰ سال گذشته است. جوان امروز ما از جنس بهتاش و عصیانگر و طرفدار مد و تنبل است ولی در کنار این‌ها در این خانواده کوچک شهرستانی هنوز یکسری مسائل مثل عبادت، دفاع از ناموس، احترام به بزرگ‌ترها و... پابرجاست.

کارگردان سریال پایتخت با بیان اینکه در ابتدا مشهد، یزد، زاهدان و حتی لرستان برای ساخت سریال موردنظر بود، اظهار داشت: طی جلساتی که با عوامل گروه داشتیم، بحث آهنگین بودن لهجه مازندرانی و در آستانه به فراموشی سپرده شدن موسیقی این منطقه مطرح شد و بعد از آن هم در سفر به مازندران و تحقیقات میدانی و فرهنگی غنی مازندران، این منطقه برای ساخت این اثر انتخاب شد.

مقدم در رد اتهامات وارده به سفارشی بودن پایتخت ۵ اضافه کرد: ما سال گذشته قصد ساخت یک نسخه سینمایی از سریال پایتخت را داشتیم و علاقه مند بودیم در این قصه به اتفاقات فرا مرزی در افغانستان، عراق و یا سوریه بپردازیم و از آن جایی که سال گذشته بحث داعش بسیار داغ بود و حتی به مرزهای ایران هم کشیده بود، به سوریه پرداختیم.

وی اضافه کرد: چون تأمین وسایل جنگ و نفربر و دیگر ادوات جنگی برای ما دشوار بود از مؤسسه اوج کمک گرفتیم و از آنجایی که چون این موضوع با اهداف آن‌ها نزدیکی داشت خواستند که در این کار شراکت داشته باشند وگرنه هیچ سفارشی از طرف اوج برای ساخت این کار به ما داده نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا موضوع تلخ داعش را در یک سریال طنز گنجانده است، گفت: این روزها داعش مسئله واقعی است و از کودک یک ساله تا پیرمرد کهن سال باید از آن مطلع باشند. وظیفه من به عنوان فیلمساز این بود که به موقع با داعش شوخی کنم و آن را گوشزد کنم و مخاطبان ما هم باید بدانند که این مسئله همیشه برای همسایه نیست و ممکن است در کشور خود آن‌ها را ببینیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.