طبق تحقیقی که اواخر سال ۲۰۱۵ در گلوبال ریسرچ منتشر شد، ایالات متحده از بعد ازجنگ جهانی دوم حداقل در کشتار ۲۰ میلیون انسان در جهان نقش‌آفرینی مستقیم کرده است.

اینفوگرافی|۲۰ میلیون قربانی؛ دستاورد نظامی آمریکا در دیگر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، دولت آمریکا، همراه با دولت‌های فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه ادعایی نقش‌آفرینی دمشق در حمله شیمیایی «دوما»، به مواضعی در سوریه حمله کرد. 

درباره اینکه دولت سوریه کاملاً از اتهام به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در این منطقه مبرا است ادله‌های مهمی وجود دارد از جمله اینکه حتی وزیر دفاع آمریکا هم به این مسئله اعتراف کرده است. جدا از این، کارشناسان مسائل حقوقی هم وجاهت قانونی این حملات را کاملاً از منظر قوانین بین‌المللی زیر سوال می‌برند.  

 با این وجود در این مطلب، مدعای دولت آمریکا مبنی بر مداخله بشردوستانه است.

 یک آمار بسیار قابل توجه درباره ادعای آمریکا وجود دارد. طبق تحقیقی که اواخر سال ۲۰۱۵ در گلوبال ریسرچ منتشر شد، ایالات متحده از بعد ازجنگ جهانی دوم حداقل در کشتار ۲۰ میلیون انسان در جهان نقش‌آفرینی مستقیم کرده است. 

از ۱۹۴ کشور دنیا، ۱۳۶ کشور جمعیتی زیر ۲۰ میلیون نفر دارند. یعنی اگر آمریکا می‌خواست تمام توان خود را روی یک کشور متمرکز کند، سه چهارم کشورهای دنیا مستعد این بودند که آمریکا با خوی به اصطلاح انساندوستانه و مدخلات بشردوستانه خود آن کشور را از بیخ و بن نابود کند. 

همچنین اگر مجموع جمعیت کشورها را در نظر بگیریم، نتیجتاً ایالات متحده رأساً به اندازه مجموع کل جمعیت ۴۵ کشور دنیا آدم کشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.