یزد - رئیس سازمان ملی استاندارد گفت : نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مسئولیت های این سازمان را سنگین ترکرده و برای حمایت از کالاها ایرانی، باید به کیفیت این کالاها توجه شود چون افزایش کیفیت نقش مهمی در استفاده ازکالای ایرانی دارد.

سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت این سازمان را سنگین تر کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نیره پیروز بخت پیش از ظهر سه شنبه درنشست شورای ادارای استان یزد اظهارداشت : در سال ۹۷ این سازمان با دو تحول عمده در نظام استاندارد سازی مواجه است نخست اینکه  سال ۹۷سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده  و این نام گذاری مسئولیت ما را دو چندان کرده و دیگر اینکه نظام استاندارد سازی در کل کشور باید  تقویت شود .

وی افزود : سازمان استاندارد یک نهاد و مرجع رسمی و حاکمیتی درکشور بوده که به طور مستقیم زیر نظر دولت قرار دارد. نظر سازمان براین است که اگر کالایی مطابق استاندارد های کشوری باشد باید در کل کشور پخش شده و رویکرد ما، رویکرد ملی و کشوری بوده و در تلاش هستیم با تدوین قوانین به روز و جدید از موازی کاری ها در حوزه استاندارد جلوگیری کنیم.

پیروز بخت با بیان اینکه برای یکپارچه کردن نظام استانداردسازی در کل کشوردر تلاش هستیم تصریح کرد: بر این اساس ما برای داشتن یک نظام  استاندارد سازی مناسب با برخی از وزارت خانه ها از جمله وزارت بهداشت و دستگاه های اجرایی تفاهم نامه هایی را امضاء کرده ایم و در این تفاهم نامه ها سعی شده از موازی کاری و بازرسی های تکراری کاسته شود .

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به سابقه این سازمان گفت: این سازمان سابقه ای ۹۲ساله دارد و اساسنامه آن توسط مرحوم پروفسو حسابی تدوین شده و این سازمان دیگر رویکردهای گذشته خود را ندارد و تغییر و تحولاتی در این سازمان رخ داده، به نحوی که در شورای استاندارد حضور مسئولان سازمان بازرسی ، مسئولان سازمان صداو سیما و بخش خصوصی و دیگر نهاد های مربوطه پررنگ تر از قبل شده و این نشان دهنده آن است که این سازمان یک نهاد فراسازمانی و حاکمیتی است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: سازمان ملی استاندارد تمام تلاش خود رابه کار خواهد گرفت تا در حوزه تولید ، مدیریت صادرات و واردات و کیفیت کالاهای ایرانی حضور فعالی داشته باشد که این می تواند در حمایت از کالای ایرانی موثر باشد .

پیروز بخت افزود: در زمینه صادرات برخی محصولات تولید داخلی با کشورهای هدف صادرات عدم تطبیق برخی محصولات وجود دارد  و ما به دنبال انطباق با استانداردهای کشورهای هدف صادرات ازجمله عراق که بزرگترین بازار صادراتی ما است هستیم. به دلیل اینکه اگر بین محصولات صادراتی دو کشور تطبیق وجود داشته باشد روال تولید براساس استانداردهای کشور خودمان خواهد بود درغیر این صورت سفارش کالا بر اساس استانداردهای کشورهای هدف صادرات خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.