اهواز- تخلف در پارک خودروها در شهر یک خلا در نظم شهر به شمار می رود که عدم پیگیری آن باعث شده کار به جاهای باریک نیز کشیده شود.

 تخلفات رانندگی در خیابان ها با تخلفات جاده ای رقابت می کنند

قدس آنلاین- گروه استانها- مریم کروشاوی؛ حال که سراسر کلانشهر اهواز را دوربین های صید تخلفات راهنمایی و رانندگی در خود گرفته و  تن جاده های شهر را پوشانده اند، مردم اما در داخل خیابان ها با تخلف در پارک خودروهای خود، جبران این همه چشم عقاب را می دهند. اکثر خیابان هایی که به دلیل قرار گرفتن ادارات مهم در آن و به علت رفت و آمد، شلوغی سنگینی را به خود می بینند هیچگاه شاهد حضور ماموران راهنمایی و رانندگی جهت رسیدگی به تخلفات ناشیان، نیستند. در پی این تخلفات و نبود مرجع قانونی در این میان، اکثرا شاهد بالا گرفتن نزاع و درگیری می شویم که هرکدام حتی اگر که متخلف باشند باز هم حق را به خود می دهند. این موضوع یک خلا در نظم شهر به شمار می رود که عدم پیگیری آن باعث شده بعضا کار به جاهای باریک نیز کشیده شود.

سد معبر ماشینی

امیر مهدوی جوانی است که از این بی توجهی ها در زمینه تخلفات پارک خودرو ها بارها شاکی شده است، او به خبرنگار ما در این خصوص می گوید: محل کار من در امانیه خیابان سقراط غربی واقع شده است یعنی دقیقا شلوغترین و پر رفت و آمد ترین خیابان این منطقه به دلیل قرار داشتن ادارات مهم در آن است. بارها شده که به دلیل پارک کردن خلاف خودرو شخصی دیگر بر سر کوچه محل کار من، ساعت ها می بایست منتظر بمانم تا صاحب ماشین از راه برسد و سد معبری که برای من درست کرده است را رفع کند.

او در ادامه می افزاید: چند باری که بر اثر این اتفاق ساعت های زیادی را معطل شدم، خود بر سر فلکه رفتم و مامور راهنمایی رانندگی را جهت جریمه آن خودرو آوردم. چند باری هم این ماجرا باعث شد که شخص متخلف با من درگیر شود و تحت هیچ عنوانی تخلف خود را قبول نداشت. اگر در آن خیابان که تفاوتی با جاده ندارد ماموری قرار می دادند، هیچکدام از این ناهنجاری ها رخ نمی داد. اتفاقات از این دست که مختص راهنمایی و رانندگی هستند درست در مکانی اتفاق می افتد که چند قدم بالاتر شورای رسیدگی به تخلفات رانندگی قرار دارد اما به این رقم از تخلفات نگاهی نمی شود.

با جریمه شدن کنار آمده ام

محمد نجفی معلم بازنشسته ای است که به علت نبود جای پارک در خیابان های شلوغ و پارک کردن خلاف ماشین خود، بارها جریمه شده است، او در این رابطه می گوید: من به عنوان یک انسان پا به سن گذاشته نمی توانم ماشینم را در چند خیابان آن ورتر پارک کنم و با پای پیاده به محل مورد نظر در خیابان دیگر بیایم، از طرفی دیگر نمی توانم با مردم بر سر جای پارک دست به یقه شوم. بارها به این دلیل جریمه شده ام و به ناچار آن را قبول کردم، دقیقا نمی دانم مقصر این موضوع کیست اما واضح است که مردم نیاز به حل این مشکل در اسرع وقت دارند زیرا ماشین ها در حال افزایش هستند.

نبود پارکینگ 

سرکادر ماموران راهنمایی و رانندگی در امانیه در گفت و گویی با خبر نگار قدس به این موضوع اشاره کرد که معضل اصلی چنین تخلفاتی در خیابان های پر رفت و آمد، نبود یک پارکینگ مشخص در آن منطقه است که مردم را ناچار به توقف همراه با تخلف می کند. تنها جریمه ماموران کافی نیست و باید تمهیدات ویژه برای از میان برداشتن این موضوع اندیشیده شود زیرا نمی توانیم در هر خیابان یک مامور قرار دهیم.

عامل ناهنجاری و تنش 

به همان اندازه که ماشین های تک سر نشین در حال افزایش هستند، خیابان ها تنگتر می شوند. همین موضوعی که به نظر برخی ها کوچک به نظر می رسد می تواند منجر به ایجاد ناهنجاری و تنش های بزرگی در روزمرگی جامعه شود. به وضوح مشخص است که عدم وجود پارکینگ های کافی در شهر کلانی مانند اهواز خیابان ها را خالی از شلوغی نمی کند، این موضوع عواقبی مانند ایجاد ترافیک در خیابان ها، درگیری های راننده ها بر سر جای پارک و افزایش تخلفات رانندگی را به همراه دارد. اصلی ترین معضلی که از پس این ماجرا سرباز می کند، پدیدار شدن پارکینگ های به نوعی شخصی و غیر مجاز در سطح شهر، می شود که شاخه ای دیگر به صد شاخه مشکلات پدیده تخلفات راهنمایی و رانندگی اضافه می کند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.