مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش‌ باران و برف تا پایان هفته خبر داد و گفت: رفته رفته از فردا از شدت بارش‌ها در نقاط مختلف کاسته می‌شود و شاهد افزایش دمای هشت تا ۱۲ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

ادامه بارش باران تا پنجشنبه/ افزایش ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی فعالی که در روزهای گذشته بخش‌های عمده‌ای از کشورمان را تحت تاثیر قرار داده بود، تا پایان هفته نیز بخش‌هایی از کشورمان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی امروز در بخش‌هایی از نیمه شرقی، مرکز، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان‌ جنوبی و رضوی، فارس و اصفهان خواهد بود؛ بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، امروز و در ساعات آتی در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال وجود گردوخاک وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی روز چهارشنبه نیز از شدت بارش‌های باران و رگبار شدید کاسته می‌شود اما برخی نقاط نیمه شرقی کشور، مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب در برخی ساعات با باران و رگبار مواجه می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: شدت بارش‌ها در این روز غالباً برای سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و رضوی و بخش‌هایی از شرق رخ می‌دهد.

وظیفه اظهار کرد: طی روز پنجشنبه این سامانه بارشی در شرق کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و بخش‌هایی از استان‌های نیمه شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: از امروز چهارشنبه تا جمعه شاهد افزایش دمای هشت تا ۱۲ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز نیز طی ۴۸ ساعت آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، اردبیل را با هشت درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۳۲ درجه بالای صفر را  گرمترین مرکز استان دانست و گفت: دمای  هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به هشت درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد افزایش دما خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.