گلبهار-  نایب رئیس شورای شهر گلبهار گفت: هیچ نهاد و ارگانی  در روند انتخاب شهردار دخالتی ندارد و شورا مستقل عمل می کند.

هیچ نهاد و ارگانی در انتخاب شهردار دخالتی ندارد

به گزارش خبرنگارقدس، با گذشت نزدیک به ۸ ماه از آغاز بکار شورای دوم شهرگلبهار  این شورا هنوز نتوانسته است شهردار خود را معرفی کند. انتخاب چهارگزینه قبلی موج انتقادات و هجمه ها را برعلیه  این شورا به راه انداخته است  و رکوردی منحصر به فرد را برای شورای شهر گلبهار به جا گذاشته است تاجایی که  وحید قربانی مدیرکل امور شهری وشوراهای استانداری خراسان رضوی   بعنوان عالیترین مقام نظارتی  برکار شوراهای شهر نیز به این روند معترض شده  و خواستار تسریع در روند معرفی شهرداری دارای صلاحیت های لازم ازسوی شورای شهر گلبهار  به استانداری شده است.

 این تاخیر بوجود آمده در راه انتخاب شهرداری با ظرفیت های بالا  باعث بروز شایعاتی دربین شهروندان  و مسئولین شهر گلبهار شده است  که در این بین وجود برخی کانال های فضای مجازی  که به تخریب افراد پرداخته باعث بروز انشقاق در بین مسئولان شهر شده است .

ازاین رو  و به جهت روشن شدن اذهان عموم شهروندان و مسئولین  شهرگلبهار وجلوگیری ازشایعه پراکنی های برخی کانال های فضای مجازی  به سراغ دو نفر از اعضای شورای شهر گلبهار رفتیم تاصحت ماجرا را  درمورد شایعه ها از زبان این دوعضو شورای شهر گلبهار جویاشویم. 

انتخاب شهردار به صورت مستقل 

مهدی فردوسی نایب رئیس شورای شهر گلبهار در این زمینه گفت: تااین لحظه  هیچ نهاد و ارگانی دخالتی در روند انتخاب شهردار نداشته اند.
وی همچنین گفت: ما هم در بعضی از کانال های فضای مجازی  با این شایعه رو برو هستیم که ادارات و نهادهایی همچون بخشداری گلبهار و یا فرمانداری شهرستان چناران  درراه انتخاب شهردار قصداعمال نفوذ دارند.اما شورای شهرگلبهار درجلسه ای که برگزار کرده و به بحث وتبادل نظر پرداخته  به  این نتیجه رسیده است که  نه تنها بخشدار گلبهار و فرماندار شهرستان چناران بلکه هیچ حزب و گروهی  تاکنون دخالتی در انتخاب شهردارنداشته است  و مطالب  مطرح شده در برخی کانال های فضای مجازی شایعه است.

شورای شهر تصمیم گیری می کند

حسن خالقی مقدم دیگر عضو شورای اسلامی شهر گلبهار در این زمینه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اینکه افراد مورد اعتماد نفراتی را به شورا معرفی کنند خواست خود شورا در بدو شروع بکار بوده است تا از تمامی ظرفیت ها و نظرات افراد صاحب نظر استفاده شود.

خالقی مقدم افزود: افراد  صاحب نظر افرادی که کارآمد باشند رابه شورامعرفی می کنند ولی درنهایت شورا تصمیم گیری می کند و اینکه در مورد  رد صلاحیت شهردار قبلی گلبهار ، اینکه ما پرونده را به هیئت حل اختلاف ارجاع دادیم و شکایت کردیم  مؤید همین نکته است که شورا مستقل بوده و به هیچ عنوان توصیه پذیر نبوده و تحت فشار و القائات شخص ،حزب یا گروهی  قرار نمی گیرد.
وی درجواب به این سوال که شایعه ای که این روزها  در فضای مجازی  پیچیده است مبنی بر دخالت و اعمال نفوذ بخشدار و فرماندار شهرستان چناران در روند تعیین شهردار صحت دارد یا خیر گفت: به هیچ عنوان صحت ندارد و شورا مستقل از هر دیدگاه و جناحی نسبت به انتخاب شهردار اقدام خواهدکرد و اعضای شورا درجلسه قبلی خود به این نتیجه رسیده اند که هیچ شخص،گروه و ارگانی در روند انتخاب شهردار دخالتی نداشته اند و شورا استقلال خودراحفظ کرده و خواهد کرد .
وی همچنین درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه آیا فرماندار شهرستان چناران و یا بخشدار گلبهار گزینه ای  به شورا معرفی کرده اند گفت:تاکنون گزینه ای معرفی نکرده اند و مطالب مطرح شده در کانال های فضای مجازی شایعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.