بجنورد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های این استان تا ۴۴ تخت خبر داد.

تعداد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های خراسان شمالی افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نظری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در گذشته تعداد تخت های روانپزشکی در این استان ۲۲ تخت بوده و شاخص های این حوزه بسیار پایین بوده است، گفت: برای اینکه تعداد تخت های روانپزشکی در استان به اندازه استاندارد برسد باید به ۱۰۰ تخت برسد.

وی افزود: البته پیگیر افزایش بیشتر این تخت ها هستیم اما تاکنون از سوی وزارت بهداشت پاسخی دربافت نشده است.

نظری از انجام غربالگری چهار بیماری سرطان در استان خبر داد و اظهار کرد: این امر سبب می شود تا میزان شیوع این بیماری ها در استان کاهش یابد.

وی درباره کلینیک های دندان پزشکی در این استان نیز بیان کرد: بیشتر کلینیک های دندان پزشکی در بیشتر ساعات در این استان فعال هستند و در صدد هستیم تا زمان کاری این کلینیک ها را افزایش دهیم.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر راه اندازی کلینیک های دندان پزشکی در بجنورد، دو کلینیک دندان پزشکی در شهرستان مانه و سملقان و در بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان نیز یک کلینیک دندان پزشکی راه اندازی شده است.

وی همچنین از راه اندازی واحد استروک در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد خبر داذ و گفت: بیمارانی که دچار سکته های مغزی شده اند اگر در نیم ساعت اول به این بخش رسانده شوند از بروز عواقب خیلی بد جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.