مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌از رشد ۸۰ درصدی میزان بازدید گردشگران خارجی از این موزه در ۶ ماهه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی مقدمات تحول در بخش گردشگری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌در حوزه بین الملل در استان‌های تهران، خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان آغاز شده است.

رشد هشتاد درصدی گردشگران خارجی بازدیدکننده موزه دفاع مقدس

قدس آنلاین- مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌از رشد ۸۰ درصدی میزان بازدید گردشگران خارجی از این موزه در ۶ ماهه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی مقدمات تحول در بخش گردشگری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌در حوزه بین الملل در استان‌های تهران، خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان آغاز شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود: براین اساس شورای راهبردی گردشگری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌را با حضور بزرگان بخش خصوصی، هتلداران، راهنمایان گردشگری، مدیران دولتی و استادان دانشگاه تشکیل داده‌ایم و همکاری مشترک با بخش خصوصی آغاز شده است.

جعفری از ایجاد مناطق ویژه گردشگری دفاع مقدس با مشارکت مردم در برخی روستاهای خرمشهر و آبادان به عنوان روستاهای هدف گردشگری خبر داد.

وی همکاری با موزه‌های جنگ جهان از جمله امضای تفاهمنامه با ۱۰ موزه در سراسر دنیا را از دیگر اقدامات در این حوزه اعلام کرد و گفت: اطلاعات موزه در کتاب‌های گردشگری سایر کشورها درج شده است و شاهد تأثیر این مسئله هستیم به گونه‌ای که چاپ اطلاعات موزه در کتاب گردشگری آلمان باعث شده است بیشترین گردشگران خارجی موزه، آلمانی باشند.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌با اشاره به برنامه‌های ویژه این موزه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، از راه اندازی پنج موزه جدید در سطح کشور در سال جاری خبر داد و گفت تا سال ۱۴۰۴ همه استان‌های کشور حداقل یک موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ‌خواهند داشت.

وی افزود: امسال بخش‌های جدید موزه شامل انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی، تهران، کودکان و زنان در دهه فجر افتتاح خواهند شد؛ همچنین به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، چهل نشست با عنوان «چهل شاهد» با موضوع بررسی فعالیت‌های ادبی، فرهنگی و هنری پس از انقلاب اسلامی‌برگزار خواهیم کرد که تاکنون چند نشست آن در حوزه ادبیات دفاع مقدس برگزار شده است.

جعفری برگزاری همایش علمی‌بررسی گفتمان انقلاب اسلامی‌و دفاع مقدس را در بهمن امسال یکی دیگر از برنامه‌های این موزه برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌اعلام کرد و گفت: امسال با همکاری مؤسسه خانه کتاب، کتاب سال حوزه انقلاب اسلامی‌و دفاع مقدس و تجلیل از چهره‌های شاخص تألیف کتاب در این حوزه در چهار دهه گذشته را برگزار خواهیم کرد.

جعفری همچنین از افزایش ساعات کار موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌تا ساعت ۲۲ با اضافه شدن نوبت شب در تابستان خبر داد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.