مشاور مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: براساس بررسی های علمی و کارشناسی، نظام به این جمع بندی رسیده که هدف پیام‌رسان‌های خارجی امثال تلگرام، اطلاع رسانی نبوده و صرفا درصدد سلطه بر مملکت است که اصلا به نفع نظام نیست.

انحصار تلگرام با استفاده از پیام رسان‌های داخلی شکسته می‌شود/ سلطه بر مملکت هدف پیام رسان‌های خارجی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمجید ریاضی امروز در دومین نشست مسئولان رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی بالای یک میلیون کاربر، این نشست را فرصت مغتنمی برای بیان مسائل و مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی و کانالها دانست که باید خروجی آن به ارائه راهکارهای مناسب برای جایگزینی پیام‌رسان‌های خارجی منتهی شود.
وی با اشاره به فلسفه اهداف و نیت پیام‌رسان‌های خارجی گفت: از مدتها پیش با مسئولان تلگرام مذاکراتی داشتیم که نام و نشان، نحوه سرویس دهی و خدمات خود را در اختیار کشور ما قرار دهند اما تحت هیچ شرایطی این کار را تنها نکرده بلکه حاضر نشدند براساس قوانین کشور ایران ادامه فعالیت دهد و ترجیحشان بر فعالیت بی و نام و نشان بوده است.
مشاور مرکز ملی فضای مجازی کشور تصریح کرد: هر چند تلگرام امکانات خوب داشته باشد اما با بررسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که وجود امثال تلگرام اصلا به نفع نظام نیست.
به گفته وی ضرر و زیان اینگونه پیام‌رسان‌ها بیشتر از سودی است که به کشور می رسانند.
ریاضی تاکید کرد: تلاش داریم با ایجاد و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای پیام‌رسان‌های داخلی، انحصار امثال تلگرام را بشکنیم.
دومین نشست مسئولان رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضای مجازی کشور با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی با عنوان # چرا- پیام- رسان- داخلی، هم اکنون با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و برخی مسئولان این وزارتخانه و همچنین عبدالمجید ریاضی مشاور مرکز ملی فضای مجازی کشور در سالن همایش وزارت ارشاد برگزار شد.
اولین نشست نیز با حضور وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی از اعضای مرکز ملی فضای مجازی هفته گذشته با همین عنوان در این مکان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.