۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: 596509

سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه از احتمال فیلترینگ شبکه اجتماعی «فیسبوک» در این کشور خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، «الکساندر ژاروف» رئیس سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه امروز اعلام کرد، پرونده فیسبوک به جریان افتاده و فعالیت این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام روس افزود، در صورتی که این شبکه اجتماعی نیز پایگاه‌های اطلاعاتی خود را در روسیه بومی‌سازی نکند فعالیت آن متوقف خواهد شد.

سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه روز ۱۶ آوریل نیز اعلام کرد که روند فیلترینگ پیام‌رسان «تلگرام» در این کشور آغاز شده و دسترسی به این پیام‌رسان به کلی قطع خواهد شد.

«الکساندر ژاروف» رئیس این سازمان در مصاحبه با خبرگزاری «اینترفکس» ضمن اعلام آغاز فیلترینگ تلگرام، تاکید کرده بود که اقداماتی را نیز برای مقابله با راه‌های دورزدن فیلترینگ تلگرام اندیشیده‌اند که اجرایی خواهد شد.

روند فیلترینگ تلگرام در روسیه بعد از دستور دادگاه عالی مسکو (تاگانسکی) آغاز شد.

یکی از وکلای این پیام‌رسان اعلام کرده بود که با آغاز روند فیلترینگ، وبگاه TELEGRAM.ORG دیگر در روسیه قابل دسترسی نیست.

دادگاه مسکو بعد از بررسی درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه، به فیلتر شدن و ممنوعیت دسترسی به تلگرام رأی مثبت داد. بعد از اعلام این حکم بود که وکلای این پیام‌رسان به رسانه‌ها گفتند که برای رفع ممنوعیت تلگرام، به این دادگاه درخواست تجدید نظر خواهند داد اما سازمان نظارتی روسیه منتظر این دادخواست نشد و فیلترینگ را آغاز کرد.

چند هفته قبل دولت روسیه به شرکت تلگرام برای تحویل‌دادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار اولتیماتوم داده بود اما «پاول دوروف» سازنده این پیام‌رسان ضمن امتناع از این کار، روسیه را به نقض حریم خصوصی کاربران خود متهم کرد.

تلگرام توانسته است از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۲۰۰ میلیون کاربر جذب کند. سازندگان این پیام‌رسان اخیراً نیز اعلام کردند که به‌زودی از ارز مجازی به نام «گرام» رونمایی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.