رئیس دانشکده پست و مخابرات از اعطای مشوق های قابل توجه به سربازان در ازای ارتقای مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

اعطای مشوق به سربازان در ازای ارتقای مهارتهای فناوری اطلاعات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت ارتباطات، برگزاری دوره های آموزشی ارتقای مهارت های ICT حین خدمت سربازی در پی تفاهم میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد کل نیروهای مسلح انجام می شود و هر سربازی که موفق به گذراندن این دوره ها شود، می تواند از مشوقات مصوب ستاد کل نیروهای مسلح، شامل امکان انتخاب شهر و محل خدمت، تاخیر یا تعجیل در شروع خدمت، افزایش مدت مرخصی و حقوق دریافتی بهره مند شود.

وحید یزدانیان رئیس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به تفاهم نامه ای که اخیرا میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات به امضا رسید، گفت: تدبیری اندیشیده شده تا در طول دوره خدمت مقدس سربازی بهره وری افراد بیشتر شود و آنهایی که دوره سربازی را می گذرانند علاوه بر یاد گرفتن فنون نظامی و مواردی که برای کشور و دفاع از تمامیت ارضی کشور لازم است، مهارت هایی را یاد بگیرند که بعدا بتوانند برای وارد شدن به بازار کار از آن استفاده کنند.

وی این آموزش را در حوزه های مختلفی چون صنعتی، ورزشی و ICT عنوان کرد و افزود: در قدم نخست به دنبال تربیت مربی در بین علاقمندان در کادر نیروهای مسلح هستیم و از طریق آزمون تعدادی برای آموزش فشرده مربیگری دوره های آموزشی ICT مشخص می شوند.

یزدانیان با بیان اینکه در گام دوم در کنار مربیان قرار می گیریم و شروع به آموزش سربازان وظیفه می کنیم، اظهار کرد: این آموزش ها که محتوای آنها از طریق دانشکده پست و مخابرات تامین می‌شود برای ارتقای مهارت های حوزه ICT سربازان وظیفه است و براساس مدل توانمندسازی، افرادی آموزش می بینند تا بتوانند بعدا در بخش خصوصی فعال شده و مولد یک کسب وکار در این حوزه باشند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات از برگزاری تدریجی دوره های آموزشی برای سربازان وظیفه خبر داد و خاطرنشان کرد: با چارچوبی که ستادکل نیروهای مسلح دارد، از طریق کمیته مشترکی اولویت بندی سربازان وظیفه برای حضور در دوره های آموزشی صورت می گیرد. ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت که مسئولان و فرماندهان ستادکل نیروهای مسلح تاکید دارند که وظیفه اصلی سرباز، حفاظت و حراست از کشور است و بخشی از آنها با موافقت فرماندهان و قوانین مصوب نیروهای مسلح برای شرکت در دوره های آموزشی ارتقای مهارت های ICT انتخاب می‌شوند که به نظرم در حوزه ICT سالانه حدود ۳۰ هزار نفر خواهند بود.

یزدانیان گفت: البته برای سربازان وظیفه ای که در این دوره های آموزشی شرکت کرده و موفق به کسب گواهینامه می شوند، مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده است بطوریکه براساس فرمولی مشخص سربازان وظیفه مهارت دیده می‌توانند از آن بهره مند شده که بعضا شامل کسر خدمت نیز می شود.

رئیس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به اینکه اگر احراز شود که سربازی قبل از ورود به دوران خدمت وظیفه دارای مهارت های خوبی مثلا در زمینه شبکه باشد، می تواند از این مشوق ها بهره ببرد، اضافه کرد: این موضوع بازتاب خوبی در جامعه دارد و اگر افراد مشوق های تدوین شده را بدانند شاید قبل از ورود به دوران خدمت سربازی بدنبال ارتقای مهارت می روند.

این مقام مسئول از تدوین و مشخص شدن کامل مشوق های دوره های آموزشی ارتقای مهارت های ICT سربازان وظیفه خبر داد و تصریح کرد: در نیروهای مسلح احتیاج به تاییدیه های خاصی از مراجع ذیصلاح است و تاجایی که مطلع هستم برای دریافت تاییدیه های لازم اقدام شده و فضا مثبت است و به احتمال قریب به یقین بزودی فهرست دقیق مشوق ها اعلام می شود که عنوان احتساب دوران خدمت وظیفه نام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.