ایلام-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص شود.

مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی امشب در جلسه شورای اداری ایلام اظهار داشت: ایلامی‌ها در سال ۹۶ بیش از ۸۰ میلیون دقیقه مکالمه داشته‌ اند.

وی افزود: دکتر جلال میرزایی نماینده مردم ایلام از نمایندگان شاخص و تاثیرگذار مجلس است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امنیت پیام رسان های داخلی از دو نظر قابل بحث است، گفت: یکی امنیت نرم افزای است و دیگر امنیت از حریم خصوصی.

وی بیان داشت: رهبری در فتوایی ورود به حریم خصوصی مردم را حرام دانسته ولی این فتوا باید به قانون تبدیل شود.

وی گفت: فتوای مقام معظم رهبری مسیر را هموار کرده است و اینکه حدود ورود به حریم خصوصی توسط مجلس برای دستگاه های مرتبط مصوب شود.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: بحث صیانت حریم خصوصی بسیار حائز اهمیت است و اینکه مصادیق ورود به حریم خصوصی در پیام رسان ها باید مشخص شود و نظارت شود.

وی افزود: اول از همه باید در خصوص ورود به حریم خصوصی به مردم شفاف سازی شود و دوم اینکه حتما بر این قانون نظارت شود تا مردم پیگیر تعرض به حریم خصوصی خود باشند.

وزیر ارتباطات افزود: مجازات افرادی که به حریم خصوصی مردم نیز تجاوز می کنند باید مشخص شود.

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند که پیام‌رسان‌های داخلی را ناامن جلوه دهند و این کاملا مشخص است.

وی گفت: اما در این خصوص دو مبحث مطرح است یکی احساس ناامنی و دیگری خود ناامنی که احساس ناامنی با شفافیت قوانین از بین خواهد رفت و بهانه ها را از بین خواهیم برد.

آذری جهرمی بیان داشت: اما صرف اینکه عده ای این احساس ناامنی را به وجود آورده و کاری در قبال این اقدام انجام نشود مطلوب نیست و باید محکم در برابر آن ایستاد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.