اصفهان- سفیر گرجستان در ایران گفت: به زودی بانک ایرانی در گرجستان تأسیس خواهد شد و با توجه به افزایش تعداد گردشگران، پروازهای مستقیم بیشتری بین شهرهای بزرگ ایران با تفلیس برقرار می‌شود.

پروازهای مستقیم بیشتر بین ایران و گرجستان برقرار می‌شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، ایوسب چاخواشویلی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: از اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامیت ارضی کشور گرجستان را به رسمیت شناخته است قدردانی می‌کنیم و ما همواره در مجامع بین‌المللی از ایران دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ایران را می‌توانیم به صورت رسمی حل کنیم، افزود: میدان سیاسی چهارجانبه را با ایران، ترکیه و آذربایجان آغاز کرده‌ایم و در قرارداد سه‌جانبه ایران، آذربایجان و گرجستان میدان اقتصادی جدیدی ایجاد خواهد شد.

سفیر گرجستان در ایران و پاکستان با تأکید بر اینکه کشور گرجستان در مقابل فشار برای تحریم‌ها علیه ایران عقب‌نشینی نخواهد کرد، توضیح داد: به زودی بانک ایرانی در گرجستان تأسیس خواهد شد و با توجه به افزایش تعداد گردشگران، پروازهای مستقیم بیشتری بین شهرهای بزرگ ایران با تفلیس برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سیستم سرمایه‌گذاری ایرانیان در تفلیس و گرجستان پوشش داده شود تا به شکل سیستماتیک صورت پذیرد، بیان داشت: تمام مبادلات گرجستان به صورت الکترونیک انجام می‌پذیرد و دولت الکترونیک در این کشور به صورت واقعی در حال انجام است.

چاخواشویلی بر ضرورت فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی دو کشور تأکید و تبیین کرد: توان و پتانسیل اصفهان به خصوص در بخش صنعت بسیار بالا است و می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های بالایی در این بخش در گرجستان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دو کشور باید بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری تشویق و راهنمایی کنند، اضافه کرد: در این راستا فراهم کردن بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران باید توسط حکومت و دولت و استانداری‌ها صورت گیرد و باید سرمایه‌گذاری دو طرفه را شاهد باشیم.

سفیر گرجستان در ایران و پاکستان با اشاره به اینکه کشور گرجستان در حال پیوستن به اتحادیه اروپاست، عنوان کرد: این امر می‌تواند در روابط ایران با اتحادیه اروپا مؤثر باشد، همچنین با توجه به تجارت آزاد گرجستان با اتحادیه اروپا می‌تواند موجب حذف تعرفه برای صادرات محصولات ایران باشد و باید ایران از این موقعیت استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.