زاهدان - ریاست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هدف از طرح تحول سلامت کاهش هزینه دریافتی از بیماران بوده است که اجرای این طرح به خوبی توانسته موجب محرومیت زدایی در بخش بهداشت و درمان از استان شود.

طرح تحول سلامت موجب محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد هاشمی شهری در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: یکم اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت با شعار سلامت برای همه نامگذاری شده است و باید تمام اقدامات انجام گرفته در سطح وزارت بهداشت و درمان برای ملت ایران ارائه شود .

وی افزود:یکی از بحث های مطرح در سیستان و بلوچستان باتوجه به وضعیت ویژه استان و همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان ورود بیماری است که خوشبختانه کنترل و نظارت توسط دانشگاه علوم پزشکی تاکنون به موقع انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیماری به دو دسته واگیردار و غیرواگیردار تقسیم شده است عنوان کرد: بیماری های واگیردار همچون سل و مالاریا در استان نسبت به سالهای گذشته با وجود امکانات آزمایشگاهی و پزشک های متخصص کاهش چشمگیری داشته است و عمده بیماری های غیرواگیردار از مسائلی همچون عدم تحرک، استفاده غذاهای پرکالری، مواد غذایی صنعتی، مصرف دخانیات و بیماری های روحی و روانی ناشی می‌شود که زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

 سید هاشمی شهری با اشاره بر پراکندگی جغرافیایی استان افزود : جمعیت مردم و پراکندگی جغرافیایی استان موجب هزینه های بسیار زیادی برای خدمات رسانی به شهرها و روستاها در حوزه بهداشت و درمان شده است.

وی تصریح کرد:هدف از طرح تحول سلامت کاهش هزینه دریافتی از بیماران بوده است که اجرای این طرح به خوبی توانسته است موجب محرومیت زدایی در بخش بهداشت و درمان از استان شود و هدف دیگر وزارت بهداشت در پایان دولت دوازدهم تحقق محرومیت زدایی در بخش سلامت در سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: عدالت در توزیع خدمات بهداشت و درمان در تمامی شهرهای سیستان و بلوچستان از دغدغه های مهم وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بشمار می‌رود و برای اجرای این عدالت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در شمال شهر زاهدان در نظر گرفته شده است.

هاشمی شهری گفت: طرح های خوبی در استان حال انجام است بویژه ۳ بیمارستان ۵۰۰ و ۵۴۰ تخت خوابی که در شهرهای زاهدان ، ایرانشهر و چابهار در نظر گرفته شده است که امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مرکز ناباروری مولود زاهدان که در بیمارستان امام علی (ع) مشغول فعالیت است خوشبختانه تاکنون ۸۱ نفر با روش IVF و IUI باردار شده اند که دیگر نیاز به مراجعه مردم عزیز استان به شهرهای یزد و تهران برای درمان ناباروری نمی باشد. وی اذعان داشت: طرح بهداشت محیط از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ابتدای فروردین ۹۷ در سیستان و بلوچستان اجرا شد که طی این مدت ۱۲ هزار و ۳۴۰ مورد بازدید صورت گرفت و همچنین از ۲۸ اسفند ۹۶ ستاد نوروزی کار خود را آغاز کرده اند.

وی در پایان به برنامه های هفته سلامت در استان اشاره کرد که بخشی از این برنامه ها شامل افتتاح هفته سلامت در مدرسه حیات طیبه، افتتاح سلامت زندان، افتتاح دانشگاه نسل سوم مجازی، راه اندازی کتاب ران دانشجویی، کارگاه آموزشی ویژه در حوزه غذا و دارو، افتتاح خانه سلامت محله در حاشیه شهر ، افتتاح سایت آموزش سلامت ،افتتاح کلینیک سیار در حاشیه شهر زاهدان و برگزاری المپیاد سلامت دانشجویی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.