همدان - رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است.

ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان د رجمع خبرنگاران با تاکید بر حفظ حقوق و تکریم جایگاه شهروندان گفت: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی تحت هیچ شرایطی مجاز نبوده و غیرقانونی است.

 عسگریان با بیان اینکه حفظ حقوق و تکریم جایگاه شهروندان تحت هر شرایطی اولویت نخست شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان است، اضافه کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید مدافع حقوق افراد باشیم و بر اساس آموزه های

دینی و اخلاقی هیچ مسولی اجازه ندارد برای اجرای قانون به حریم خصوصی افراد تخطی کند و کرامت افراد را زیر سوال ببرد.

وی در ادامه اظهار کرد: همانطور که اشاره شد حفظ حقوق شهروندان در اولویت می باشد، لذا کارکنان حوزه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در راستای اجرای آراء تخریب صادره از سوی کمیسیون های ماده ۱۰۰ قانون

شهرداریها؛ بر اساس قانون و در ابتدای امر ملزم هستند اخطار رای تخریب را با احترام و به صورت کتبی به مالکین املاک فاقد پروانه ساختمانی و یا مغایر با مندرجات پروانه ساختمانی ابلاغ نمایند و در صورتی که مالکین ا ملاک فوق در مهلت مقرر قانونی از اجرای رای تخریب استنکاف نمودند، عوامل این واحد پس از اتمام مهلت قانونی مجاز به تخریب ملک هستند.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای شهر همدان در این خصوص افزود: چنانچه برای انجام عملیات تخریب نیاز به ورود به داخل ملکی که شهروندان در آن سکونت دارند ضروری باشد، بر اساس قانون در ابتدای امر بایستی با اذن و حکم مقام قضایی اجازه ورود به ملک اخذ گردد که در غیر این صورت هر گونه اقدام کارکنان غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

عسگریان یادآور شد:  بر این اساس تمامی مدیران شهرداری در این گونه موارد ملزم به رعایت حقوق شهروندان هستند و هر گونه تخطی از روال قانونی پیگیری قضایی به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه تمامی خدمات و اجرای موارد قانونی به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام می شود اظهرا کرد: اگر شهروندی در حوزه مدیریت شهری اقدامی خلاف قانون انجام دهد بایستی با احترام و حفظ جایگاه و شخصیتش با وی رفتار قانونی کرد و کوچکترین رفتار و برخوردی خلاف این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.