ایلام - مدیرعامل شرکت میلاد انرژی و پیمانکار حمل میعانات" گاز ترش " پالایش گاز ایلام گفت: از آنجا که در ساخت و طراحی‌ مخازن مخصوص حمل میعانات" گاز ترش " بالاترین استانداردهای جهانی لحاظ شده است، انفجار مخزن واژگون شده در ایلام در حد صفر و محال است.

انفجار مخزن واژگون شده در ایلام در حد صفر و محال است

به گزارش قدس آنلاین، محسن شریفی عصر روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ما و در واکنش به خبر و یادداشت منتشره در این رابطه در سایت قدس آنلاین، اظهار داشت: از اولین لحظات وقوع حادثه و با همت و پیگیری مجدانه مدیرعامل محترم، معاونین و واحدهای عملیات و ایمنی پالایش گاز ایلام، مسئولان محلی و بویژه بخشدار محترم چوار؛ این مهم تحت نظر قرار گرفته و مجدانه رصد، پیگیری و برای حل آن تشریک مساعی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی تانکرهای این شرکت که وظیفه حمل و انتقال گاز ترش این پالایشگاه را بر عهده دارند، از استاندارد" ازمه " آمریکا برخوردارند، افزود: در سطح بین المللی و علی رغم واژگونی های به مراتب سخت تر؛ خوشبختانه تا کنون کوچکترین انفجاری در این گونه مخازن رخ نداده و گزارشی مخابره نشده است. 

مدیرعامل شرکت میلاد انرژی با اشاره به اینکه متاسفانه در سطح استان ایلام و از طریق بخش خصوصی؛ ادوات سنگین( جرثقیل های با تناژ بالا ) کم پیداست و وجود ندارد، بیان داشت: وزن این مخزن با حجم گاز ترش، بیش از ۳۰ تن است و برای حمل آن به ادوات، تجهیزات و جرثقیل مخصوص نیاز است.

محسن شریفی با بیان اینکه مدیران و کارکنان خستگی ناپذیر پالایش گاز ایلام، مسئولان خدوم بخش چوار و همکاران تلاشگر این شرکت؛ همچنان و بی وقفه برای حل این موضوع پای کار هستند، یادآور شد: هم اکنون و با بهره گیری از جرثقیل، ادوات و تجهیزات پالایش گاز ایلام و بخش خصوصی؛ در تلاش هستیم تا این مخزن واژگون شده را بدون کوچکترین خطر و حادثه ای به جاده اصلی برگردانیم و به مقصد منتقل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی و بر مبنای اصول فنی و استانداردهای بکار رفته؛ کوچکترین خطر و تهدیدی برای انفجار این مخزن اصلا متصور نیست، تصریح کرد: این گونه واژگونی ها یک امر عادی است و تا کنون در مسیر های منتهی به مقاصد مختلف، از این گونه حوادث رخ داده و به درستی و بدون کوچکترین آسیب هایی، مدیریت و حل و فصل شده است.

محسن شریفی با بیان اینکه در این گونه موارد بهتر و شایسته تر است که رسانه ها اخبار و مطالب را بر مبنای اصول فنی و کارشناسی و بر اساس واقعیات منتشر کنند، خاطرنشان ساخت: امیدواریم که با بهسازی و ایمن سازی راه های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز؛ شاهد حوادث کمتری در سطح جاده های کشور باشیم.

 مدیرعامل شرکت میلاد انرژی و پیمانکار حمل میعانات" گاز ترش " پالایش گاز ایلام تاکید کرد: از آنجا که در ساخت و طراحی‌ مخازن مخصوص حمل میعانات" گاز ترش " بالاترین استانداردهای جهانی لحاظ شده است،  انفجار مخزن واژگون شده در ایلام  در حد صفر و محال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.