چناران-امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه شهرستان  درباره موضوع شعار سال "حمایت ازکالای ایرانی" گفت: شکی نیست که بهترین نسخه برای درمان اقتصاد کشور پایبندی به اقتصاد مقاومتی است. محور اصلی گفتمان اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است. حمایتی که درون زایی اقتصاد را نشان می دهد.

بهترین نسخه برای درمان اقتصاد کشور پایبندی به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار قدس ،همزمان با زادروز سوم شعبان وولادت سیدوسالارشهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز دشمن شکن جمعه این هفته چناران باحضور مردم ولایتمدار  وشهید پرور وبه امامت حجت الاسلام والمسلمین مظفرتاجی امام جمعه شهرستان چناران   در محل مصلی نماز جمعه این شهر باشکوه خاصی برگزار شد.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در عید مبعث پیامبراکرم (ص) گفت: اصلی ‏ترین مولفه ‏ای که کمک زیادی به درک نگرش و نگاه توحیدی جمهوری اسلامی در حضور منطقه‏ ای اش می ‏کند دو کلید واژه استکبار و استضعاف است. دو کلید واژه دینی، استکبار و استضعاف؛ شکل دهنده سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که حمایت از فلسطین و مبارزه با جریان بین ‏المللی صهیونیسم واستکبار در هرجای جهان را واجب می ‏نماید. 

حضور ایران در هر کشوری به درخواست دولت رسمی آن کشور

تاجی گفت: باید توجه داشت که حضور ایران در منطقه و هر کشوری به درخواست رسمی دولت مردمی مستقر در آن انجام شده است. حضور ایران در سوریه و عراق برای مبارزه با گروه‏های تروریستی به درخواست دولت‏ها و ارتش‏ های این دو کشور انجام شده است. نمونه عینی پایبندی جمهوری اسلامی به این اصل، عدم دخالت در بحرین است. 

اقدام سه کشور درحمله به سوریه یک جنایت جنگی است

خطیب جمعه چناران گفت: اقدام سه کشورغربی در حمله به سوریه یک جنایت کامل است؛ زیرا این سه کشور با هدف تغییر رویه تحولات سوریه و بی‏ثبات کردن ارتش این کشور در مبارزه با تروریست‏ها اقدام به تهاجم یک سویه به سوریه کردند. تهاجمی که به بهانه سلاح‏های شیمیایی انجام شد اما حتی بسیاری از سیاست‏مداران آمریکایی هم اعتراف نمودند که هنوز استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه اثبات نشده است و آمریکا هم تاکنون هیچ سندی برای اثبات ادعای حمله خود به سوریه ارائه نکرد.

دشمنان نظام میلیاردها دلار هزینه می‏ کنند

حجت الاسلام تاجی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دردیدار وزیر وکارکنان وزارت اطلاعات گفت: هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری در سال‏های اخیر پیرامون مسأله نفوذ، گواه عمق نگرانی ایشان از این مسأله و نزدیک بودن خطر می‏ باشد. راهبرد «نفوذ» از ابعادی همچون نفوذ سیاسی، فکری و فرهنگی برخوردار است. هدف دشمن از این راهبرد، تخریب یا تغییر باورهای دینی، اعتقادی و یا انقلابی افراد جامعه است. نفوذ به ‏دلیل ایجاد تغییرات ثابت و بادوام، از اهمیت زیادی برخوردار است. به‏ همین ‏دلیل، مقام معظم رهبری به مسأله‏ ی نفوذ توجه نموده و آن‏ را در زمانه‏ کنونی، تبیین می کنند. به اعتقاد مقام معظم رهبری، دشمنان نظام میلیاردها دلار هزینه می‏ کنند تا در کشور ما اقدام به نفوذ نمایند این اقدام نه فقط در عرصه و زمینه ‏ای خاص بلکه در عرصه‏ های متعدد صورت می ‏پذیرد. آن‏ها در هر عرصه اهداف مشخص خود را دارند.

نظام سلطه فقط زبان زور می فهمد

 خطیب جمعه چناران بااشاره  به حمله جنایتکارانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به مناطقی از سوریه گفت: حمله جنایتکارانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به مناطقی از شهر دمشق، حمص و حما به بهانه واهی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی که این روزها نقش دولت انگلیس در ساخت و ترویج اسناد جعلی این حمله شیمیایی آشکار شده است، بار دیگر نشان داد که سردمداران نظام سلطه فقط زبان زور می ‏فهمند و برای ایستادن در برابر زورگویی‏ ها و زیاده ‏طلبی ‏هایشان باید مجهز به سلاح‏های بازدارنده و ارتشی مومن، مجهز و کارآمد بود.

  حمایت و لزوم صیانت از آرامش بازار ارز

حجت الاسلام تاجی با تاکید برلزوم صیانت از آرامش و ثبات در بازار ارز گفت: تصمیمات دولت در حوزه ساماندهی بازار ارز و سکه توانسته است طی دو هفته گذشته بخشی از التهابات و تلاطم‏های بازار ارز را کنترل و آرامش را تا حدودی حکم فرما کند براساس گزارش ‏کارشناسان اقتصادی، کشورمان از حیث منابع ارزی مشکلی ندارد چراکه در حال حاضر میزان فروش نفت ایران به‏ طور متوسط روزانه به بیش از دومیلیون بشکه و با قیمت نزدیک به ۷۰ دلار در بازارهای جهانی رسیده است. این به آن معنا است که درآمد ارزی حاصل از فروش نفت بیش از ۶۰ میلیارد دلار در سال است که اگر به این رقم، درآمد حاصل از فروش میعانات نفتی، پتروشیمی، صادرات محصولات نفتی و ارز حاصل از گردشگری را هم اضافه نماییم، در آمد ارزی کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است و این در حالی است که میزان نیاز کشور به واردات کالا کمتر از ۶۰ میلیارد دلار است. علاوه بر آنکه ۹۰ درصد معاملات ایران با ارزهایی همچون یورو، یوان، روپیه، درهم و.... است. 

حمایت از بانک مرکزی در حوزه اقتصادمقاومتی

 حجت الاسلام تاجی گفت: حمایت از تصمیمات بانک مرکزی در اتخاذ سیاست‏های ثبات ‏بخش اقتصادی و مقاومت در برابر فشار خارجی را به‏ عنوان یک وظیفه ملی و فراقوه‏ ای بدانیم چراکه عبور از چالش فعلی نیازمند همگرایی، عزم ملی، انسجام اجتماعی و مشارکت عمومی است و امیدواریم با پیگیری سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی بتوانیم بار دیگر سیاست‏های نظام سلطه را در تشدید فشار براقتصاد کشورمان خنثی نماییم.

اقتصاد مقاومتی نسخه درمان اقتصاد

وی درباره موضوع شعار سال "حمایت ازکالای ایرانی" گفت: شکی نیست که بهترین نسخه برای درمان اقتصاد کشور پایبندی به اقتصاد مقاومتی است. محور اصلی گفتمان اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است. حمایتی که درون زایی اقتصاد را نشان می‏دهد.این مطلب نسخه منحصر به فرد برای ایران نیست، بلکه هر کشوری که امروز داعیه پیشرفت اقتصادی دارد از همین مسیر یعنی حمایت از کالای داخلی و تحمل سختی‏های ناشی از آن برای قدرتمند شدن اقتصاد ملی عبور کرده‏ اند.کشورهایی همچون هندوستان‏، چین، ژاپن‏، انگلیس‏، آمریکا، الجزایر و...با اتخاذ همین سیاست امروزبه قدرت اقتصادی تبدیل شده اند.

ظرفیت وجودی جوانان در کشور مغتنم است

  حجت الاسلام تاجی با اشاره به ظرفیتهای موجود در کشور، مخصوصا ظرفیت جوانان گفت: متاسفانه در کشور تفکری ریشه دوانیده است که نگاهی کم بینانه به ظرفیت‏های داخلی به‏ خصوص وجود ظرفیت جوانان مستعد در زمینه‏ های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... دارد.این تفکر با علم به ‏وجود ظرفیت‏های سرمایه ‏ای، انسانی و دانشی،باز هم پروژه‏های مختلف به‏ ویژه بخش نفت و گاز را برون سپاری می‏ کند و معتقد است که در توسعه میادین نفت و گاز، داخلی‏ها اصلاً نباید دخالت کنند؛ در حالی که از اوایل انقلاب و با وجود نبود امکانات لازم، جوانان کشوردست به اقداماتی زدند که تا به امروز کشور را در آن زمینه ‏ها خودکفا ساخته‏ اند. به ‏طوری که اگر چندین سال هم ایران را از هر طرف تهدید و تحریم کنند در این زمینه‏ ها هیچگونه خللی ایجاد نخواهد شد، بلکه شکوفاتر هم خواهد شد.

سپاه پاسداران مولود  مبارک انقلاب اسلامی

 حجت الاسلام تاجی در همین راستا و با اشاره به روز دوم اردیبهشت ‏ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سالروز تأسیس سپاه، فرصت مغتنمی برای مرور کارنامه سپاه و پاسداران و نقش‏ آفرینی های آنان در عرصه‏ های مختلف در دوران پس از انقلاب است. سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است. پاسداران فرزندان انقلابی ملت ایران بوده و هستند. سپاه پاسداران در اولین روزهای پس از انقلاب، در شرایطی شکل گرفت که دشمنان انقلاب ملت ایران و استقلال کشور، تحرکات فراوانی را برای برهم زدن ثبات، آرامش و امنیت کشور شروع کرده بودند. آنان مصمم بودند با به کارگیری تمامی امکانات خود، انقلاب اسلامی را به شکست رسانده، حکومت فروریخته پهلوی را احیا کنند و به قدرت بازگردانند.

شکست مفتضحانه آمریکا در واقعه طبس

  خطیب جمعه چناران با اشاره به سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس گفت: واقعه طبس علاوه بر اینکه شکست مفتضحانه برای نیروی نظامی آمریکا و فرو ریختن هیمنه آن در مقابل چشم جهانیان بود، دستاوردهای مهمی برای انقلاب نوپای ما داشت. این شکست بزرگ، ضمن فراهم آوردن اتحاد و یکپارچگی بیشتر نیروهای انقلابی ایران، حقانیت انقلاب اسلامی را در جامعه بین‏المللی به اثبات رسانید. در جریان این حادثه، چهره دشمن واقعی انقلاب بیش از هر زمانی نمایان تر، و الهی بودن انقلاب نیز برای جهانیان روشن شد. در حقیقت، خداوند متعال با توفان شن، پرده دیگری از چهره زشت حاکمان واشنگتن را برداشت و تجاوز آشکار و مغایر با قوانین و موازین بین‏المللی آنان را به نمایش گذاشت؛ چراکه آمریکا برای نخستین بار آشکارا در داخل خاک ایران نیرو پیاده کرد.

انقلاب سوم نظام اسلامی در باب فرهنگ

حجت الاسلام تاجی با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی‏ خاطرنشان کرد:دوم اردیبهشت ماه سالروز اعلام انقلاب فرهنگی است. انقلابی که به ‏دلیل اهمیت آن به انقلاب سوم موسوم شده است. دلیل این نامگذاری این است که مسأله «فرهنگ» برای نظام و انقلاب اسلامی ما که بر مبنای ارزش‏های اسلامی و دینی شکل گرفت، از مهمترین موضوعات اساسی و بنیادین تلقی گردید.

 وی افزود: به‏ همین ‏دلیل در اوایل انقلاب ضرورت تغییر اساسی در نظام آموزش عالی کشور که در آن زمان بر مبنای تفکر غربی هم از جهت محتوای درسی و هم از جهت نظام آموزشی و تعلیم سازمان یافته بود، احساس شد؛ علاوه بر اینکه دانشگاه‏ها به محلی برای فعالیت‏های گروه‏های مخالف نظام اسلامی تبدیل شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.