قزوین_ امام جمعه قزوین گفت: مهم ترین مصداق اثرگذار در زندگی انسان، خدای متعال است و اثرگذاری غیراز او  معنایی ندارد و اگر فردی غیراز خدا هم بر روی انسان اثرگذاری مثبت داشته باشد این اثرگذاری برگرفته از خداوند است.

خداوند، مهم ترین مصداق اثرگذار در زندگی انسان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین با بیان اینکه بصیرت‌پذیری را باید در زندگی خود ترویج دهیم چراکه بصیرت چراغ ایمان و روشنی‌بخش زندگی است، اظهار داشت: برخی تأثیرگذاری ها از روی زندگی مادی مشخص می شود، برای نمونه گرمای خورشید روی ما تأثیر است و تمام اثرگذاری های عالم روی ما تاثیرگذار نیست.

وی افزود: دو نوع اثرگذاری الهی و شیطان می‌تواند در زندگی انسان تأثیرگذار باشد و اراده انسانی این است که اثرگذاری الهی را تقویت کرده و اثرگذاری شیطانی را از خود دور کند؛ اثرگذاری الهی، دینی و مثبت در برابر اثرگذاری شیطان قرار دارد و اثرگذاری الهی را باید به اندازه لازم جذب و اثرگذاری شیطان را از خود دفع کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مهم ترین مصداق اثرگذار در زندگی انسان، خدای متعال است و اثرگذاری غیراز او  معنایی ندارد و اگر فردی غیراز خدا هم بر روی انسان اثرگذاری مثبت داشته باشد این اثرگذاری برگرفته از خداوند است؛ برای اثرپذیری از خداوند متعال دل باید پاک، باصفا، خالی از کینه، دشمنی، گناه و معصیت باشد تا برای اثرپذیری از خداوند آماده باشد.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه مؤمنان حقیقی افرادی هستند که نام خداوند را می شنوند، برای یاد خدا دلشان می لرزد؛ خداوند عزیز است و انسان باید از اسم عزیز خدا اثر بگیرد، اضافه کرد: باید به قرآن کریم مراجعه کرده و تأثیرپذیری خود را در آن بیابیم چراکه مؤمنان حقیقی افرادی هستند که وقتی آیات قرآن برای آنها قرائت می شود، این آیات روی آنها تأثیر جدی می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم عنوان می کند که: «آنهایی که از یاد ما غافلند و برای رسیدن به لذت های دنیایی، به مردم دروغ می گویند و با دشمنان خدادوستی و با دوستان خدا دشمنی می کنند، مبادا با این افراد ارتباط بگیرید»؛ امیرالمومنین (ع) در خطبه همام نیز موضوع تقوا را عنوان می کند که تأثیرگذاری مثبت را در این خطبه می توان مشاهده کرد؛ امام حسین نیز اثرگذاری مثبتی بر حر بن ریاحی داشت.

خطیب نمازجمعه قزوین عنوان کرد: تقوای الهی اگر در زندگی انسان جریان یابد یعنی اراده الهی را مؤثر کرده‌ایم و دعا نیز در این حوزه تاثیرگذار است و ماه‌های رجب و شعبان فرصتی برای دعاست..

آیت الله عابدینی مطرح کرد: امروز جهان تحت تأثیر قیام اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ نفر شهدای کربلاست و آمریکا و استکبار روز به روز با استقامت مردم کشورهای مختلف از جمله یمن به ذلت و خواری کشانده می شود و درنظر داشته باشیم که تبدیل کردن تهدیدها به فرصت در برابر دشمن با تأثیرپذیری از فرهنگ قرآن کریم محقق می شود.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت عباس و روز جانباز و اعیاد شعبانیه یادآورشد: علمدار کربلا جایگاه ارزشمندی نزد ائمه دارد و امام صادق (ع) عنوان می کند:« به وجود حضرت عباس افتخارمی کنم چراکه در ایمان بسیار محکم بود»؛ امروز اسلام علی رغم شیطنت برخی، با برگرفته از فرهنگ ابوالفضل العباس (ع) با عزت و اقتدار دیده می شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز شکست حمله آمریکا به طبس گفت: پیچیده ترین و پیشرفته ترین هواپیماهای خاص به طبس آمدند تا کودتایی را انجام دهند اما خدا آنها را به خاک ذلت نشاند و کارشان با شکست و نابودی پایان پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.