برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال نه تنها در ایجاد درآمد زایی برای این باشگاه توفیق نداشتند، بلکه با گفتارشان بر هزینه‌های این تیم افزودند.

مهندسی معکوس در هیات مدیره استقلال/ تولید هزینه به جای ایجاد درآمد!

به گزارش قدس آنلاین، از جمله اصلی ترین وظایف ذاتی اعضای هیات مدیره باشگاه ها در فوتبال ایران ایجاد درآمد برای فوتبالی است که به ذاته درآمدزا نیست. ملاک برای انتخاب اعضای هیات مدیره ها در فوتبال ایران دو چیز است. مسائل فنی و توانمندی در ایجاد درآمد. متولیان هیچ باشگاهی اعضای هیات مدیره شان را صرفا برای نشستن در جلسه، دادن رای مثبت و منفی و انجام مصاحبه انتخاب نمی کنند. باشگاه استقلال هم از این قائده مستثنی نیست و قطعا مجمع این باشگاه که وزارت ورزش باشد با همین رویکرد نفراتی را برای حضور در هیات مدیره انتخاب کرده است.

تکلیف جواد قراب در هیات مدیره این باشگاه کاملا مشخص است. وی که از پیشکسوتان این باشگاه بوده عضو فنی هیات مدیره است و واجد شرایط ترین فرد در هیات مدیره در خصوص اظهار نظر فنی چه در جلسات و چه در صورت لزوم به صورت مصاحبه.

اما از آنجایی که زمانی و ملکی فاقد سوابق فوتبالی بوده و قطعا واجد شرایط در تشخیص مسائل فنی نیستند، طبیعتا حضور آنها به ایجاد فرصتهای درآمدزایی برای باشگاه مرتبط می باشد. به خصوص ملکی که سوابقی پر بار در امور بانکی و مسائل اقتصادی دارد.

با این موضوع که آیا این اعضای هیات مدیره برای باشگاه شان درآمدزایی کرده یا نکرده اند کاری نداریم چون اطلاعات موثقی در این رابطه نیست. اما آنچه مسلم است این که حسن زمانی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال با رفتار و یا بهتر است بگوییم با گفتارش به جای ایجاد درآمد، برای باشگاه تولید هزینه کرده است.

اخیرا AFC به دلیل مصاحبه وی علیه داور دیدار استقلال و العین حکم جریمه ۵ هزار دلاری صادر کرده و فرصتی هم برای پرداخت این جریمه تعیین کرده که در صورت عدم پرداخت قطعا AFC تصمیمات جدیدتر و شدیدتری در این مورد خواهد گرفت.

در حالی AFC زمانی را برای یک مصاحبه غیر کارشناسانه توبیخ و جریمه نقدی می کند که وی نه کارشناس داوری است و نه سخنگوی باشگاه و نه حتی مسئولیتی در زمینه دفاع از منافع باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا دارد و از قوانین وضع شده AFC برای تیم های حاضر در این مسابقاات هم اطلاعی ندارد. قوانینی که یکی از آنها عدم اعتراض به مسائل داوری است. این نا آگاهی ها منجر به این شد تا AFC  با اعمال جریمه ۵ هزار دلاری این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال را نقره داغ نماید.

به این ترتیب باید گفت در پاره‌ای مواقع برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال با مهندسی معکوس به ایجای ایجاد فرصت های درآمدی برای باشگاه شان، هزینه های غیر مترقبه‌ای را هم به تیم شان تحمیل می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.