بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته گفت: تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان این استان پرداخت شده است.

دولت ۳۷۰ میلیارد ریال به زلزله زدگان خراسان شمالی کمک کرد

به گزارش قدس آنلاین، علی محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براثر زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ واحد شهری به بازسازی ، ۲ هزار و ۴۴۹ واحد روستایی به احداث و بیش از ۹ هزار و ۶۶۱ واحد به تعمیرات نیاز داشتند گفت: در مجموع برای واحدهای مسکونی زلزله زده مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض پیش بینی شده بود.

وی در ادامه گفت: براثر این حادثه طبیعی، ۲ روستا در برنامه جابه جایی قرار گرفت که روستای قره چای جابه جا شد و اکنون واحدهای مسکونی در مرحله تکمیل هستند.

وی افزود: جابه جایی روستای پسرکانلو نیز به علت همکاری نکردن مردم انجام نشده است اما، برای مرتبه سوم زمینی شناسایی شد و جابه جایی به این نقطه انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در جلسه اخیر شورای تامین شهرستان اعلام شد که مردم برای انجام قرعه کشی قطعات مراجعه کنند تا بتوانیم روستا را معرفی و عملیات اجرایی را شروع کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۳ هزار و واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی وجود دارد که ۱۱۳ هزار خانوار در این تعداد واحدها ساکن هستند افزود: در برنامه پیش بینی شده است که تا افق یک هزار و ۴۰۵ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر مقاوم سازی مسکن روستایی به ۷۵ درصد برسد.

وی گفت: از زمان آغاز طرح ویژه مسکن روستایی در کشور۲ میلیون فقره تسهیلات توزیع شده که سهم خراسان شمالی از این میزان بیش از ۶۰ هزار فقره بوده است و در این استان تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه بانک های عامل تاکنون ۵۱ هزار فقره تسهیلات منعقد کرده اند، افزود: ازاین تعداد تاکنون بالغ بر ۴۲ هزار واحد، پایان کار دریافت کرده اند.

محمدی گفت: قبل از شروع طرح ویژه در خراسان شمالی حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده بود اما، اکنون این رقم به ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد در استان رسیده است.

وی افزود: ۵۵ هزار واحدمسکونی روستایی در خراسان شمالی برای مقاوم سازی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات گرفته اند که حدود ۵۳.۵ درصد واحدهای موجود است. میانگین کشور حدود ۴۰ درصد است.

وی با اشاره انعقاد تفاهم نامه متعدد با اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد برکت، خانوارهای ۲ نفر معلوم و مرکز خدمات حوزه علمیه برای حمایت از جامعه روستایی گفت: بر این اساس به طلابی که درروستاها فاقد واحد مسکونی هستند مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض انجام می شود.

محمدی درباره خانوار های دارای ۲نفر معلول هم گفت: در این راستا تاکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۲۲۹ خانوار در خراسان شمالی است.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۲۹ خانوار، ۱۲۵ خانواده شهری و ۱۰۴ خانواده روستایی بوده اند و تاکنون در مجموع۹۲ خانوار پایان کار دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: ۱۰۴ خانوار دیگر نیز شناسایی شده است که به محض ابلاغ اعتبار واحد مسکونی برای آنها ساخته و واگذار می شود.

وی در باره کمک به محرومان و نیازمندان بخصوص روستائیان اظهارکرد: دراین زمینه در گذشته به ۴۲ هزار واحد تسهیلات پرداخت شد اما برخی به علت عدم تمکن مالی و مشکلات نتوانستند واحدها را کامل کنند که به این افراد از محل اعتبار حساب ۱۰۰ امام (ره) برای سال ۹۵، حدود ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی گفت: بدین منظور برای سال جاری نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و مابقی هم به محض تامین اعتبار برای روستائیان هزینه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی همچنین گفت: همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) بیش از ۱۳ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال افتتاح شد و یک هزار و ۲۲۸ خانوار از این طرح ها بهره مند شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.