همدان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان کلنگ زنی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب دره مرادبیگ با حضور مسئولین استانی انجام شد.

انجام کلنگ زنی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب دره مرادبیگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی مراسم کلنگ زنی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب دره مرادبیگ با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، مسئولین شرکت آبفا و جمعی از اهالی دره مرادبیگ انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در این مراسم با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی اظهار کرد: سال گذشته سد اکباتان در مدت مشابه امسال، با ۳۴ میلیون متر مکعب، سرریز شده اما اکنون ۱۴ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۶۰ درصد کاهش حجم سد را داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان ورودی سد اکباتان ۲۰ هزار لیتر در ثانیه بود اما امسال ورودی آب به سد یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته که ۱۸ برابر کاهش ورددی به سد را شاهد بودیم.

مهندس حسینی‌بیداربیان کرد: تلاش بر این است که بتوانیم مصرف آب را مدیریت کنیم و تلاش کنیم که بتوانیم خدمات شایسته‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب در همدان خاطرنشان کرد: در سطح کشور میزان پوشش مشترکان از شبکه فاضلاب، ۴۵ درصد است در حالی که در استان همدان ۷۵ درصد زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.

مهندس حسینی‌بیدار با بیان اینکه شبکه‌های آب و فاضلاب ما سنتی است، تصریح کرد: برنامه ما در شرکت تلاش بر این است که سال ۹۷ حاشیه شهر همدان با کمک اعضای شورای شهر بتوانیم ۹۵ درصد شهر را زیر پوشش فاضلاب کنیم.

وی هدف از اجرای شبکه فاضلاب را مدیریت فاضلاب‌های ورودی به رودخانه‌ها دانست و گفت: اجرای شبکه فاضلاب در دره مرادبیک ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان فاضلاب دره مرادبیک به تصیفه‌خانه انتقال خواهد یافت، گفت: با انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه بازچرخانی آب صورت گرفته و هدف این است که رودخانه‌ها از فاضلاب پاک‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه با کمک نمایندگان مجلس اعتبارات خوبی برای فاضلاب جذب شده است، افزود: امیدواریم ضمن همراهی مردم در مصرف بهینه آب، بتوانیم در حاشیه شهر نیز خدمات آبفا را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.