«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بیانیه‌ای درباره تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی این کشور صادر و آن را «گامی مثبت» توصیف کرد.

 تصمیم کره شمالی گامی مثبت برای اعتمادسازی است

به گزارش قدس آنلاین، در واکنش‌ به اعلام توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی، دبیرکل سازمان ملل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم گامی مثبت برای کمک به اعتمادسازی و همچنین کمک به فرایند منتهی به عاری سازی اتمی مسالمت آمیز در شبه جزیره کره است.

در بیانیه «آنتونیو گوترش» ضمن اعلام حمایت سازمان ملل از تلاش‌ها برای عاری کردن شبه جزیره کره از سلاح اتمی، ابراز امیدواری کرده که سران کره شمالی و جنوبی با توجه به در پیش بودن دیدار آتی‌شان، بتوانند در ازسرگیری مذاکرات به منظور حصول به صلح پایدار در منطقه، توفیق یابند.

او همچنین از برقراری خط ارتباطی تلفنی مستقیم بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که چنین اقداماتی به اعتمادسازی بیشتر و کاستن از اختلاف‌ها منجر شود.

بامداد امروز  رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که «از تاریخ ۲۱ آوریل(امروز شنبه)، کره شمالی انجام آزمایش‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را متوقف خواهد کرد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته این تصمیم در نشست عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور اتخاذ شده است.  

در این بیانیه همچنین آمده است: «کره شمالی به منظور اثبات تعهد خود برای تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای یکی از سایت‌های آزمایش هسته‌ای خود در شمال این کشور را هم تعطیل خواهد کرد.»

این تصمیم کره شمالی با استقبال رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین وزارت خارجه چین مواجه شد و واکنش‌های بین‌المللی به این تصمیم ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.