کرج -رئیس مرکز مراقبت پس از خروج و خدمات اجتماعی اداره کل زندان های استان البرز از کسب رتبه نخست این استان در موضوع ارائه تسهیلات وایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده در بین ادارات کل زندان های کشور خبرداد.

رتبه اول البرز در ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده

حمیدرضا عزیزیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: سهمیه اداره کل زندان های استان البرز اعطای تسهیلات بانکی برای  ۱۸ نفر زندانی آزاد شده می باشد اما سال گذشته با جذب ۱۵۵ درصد تسهیلات بانکی ایجاد شغل برای ۵۴ نفر زندانی آزاد شده محقق شده است.

وی با بیان اینکه یکی ازاهداف سازمان زندان ها  توانمند سازی خانواده هایی است که سرپرست آنها محکومیت خود را در زندان ها سپری می کند گفت: بر اساس قراردادی که سازمان زندان ها با سازمان فنی حرفه ای کشور دارد در مدت محکومیت زندانیان تخصص و مهارت های لازم به آنها آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که فاقد مهارت هستند با دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر پس از آزادی از زندان در بازار کسب و کار فرصتی برای خود ایجاد می کنند.

رئیس مرکز مراقبت پس از خروج وخدمات اجتماعی زندان های استان البرز با اشاره به خانواده های زندانیانی که دارای محکومیت دراز مدت هستند و بی بضاعت بودن آنها تشخیص داده شده است، خاطرنشان کرد: این خانواده ها تحت سرپرستی و حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرند و مشمول مقررات و قوانین تسهیلات بانکی و اشتغال از این دو نهاد می شوند.

وی یادآوری کرد: اصل فعالیت ما در این حوزه بازتوانی زندانیانی است  که با آموزش مهارت ها پس از خروج از زندان و بخشی دیگرایجاد فرصت های شغلی از طریق اعطای تسهیلات بانکی پس از خروج  به خانواده های این زندانیان است.

عزیزیان با اشاره به اینکه سهمیه ما در استان البرز اعطای تسهیلات برای ۱۸ نفر زندانی آزاد شده می باشد، گفت: اما اداره کل زندان های استان البرز با ۱۵۵ درصد جذب تسهیلات بانکی با مبلغ  یک میلیارد و ۱۳۶میلیون در بین اداره کل زندان های کشور رتبه اول را کسب کرده است و ۵۴ شغل برای زندانیان آزاد شده ایجاد کرده است.

وی در ادامه گفت: ظرفیت و درخواست مددجویان آزاد شده برای جذب تسهیلات بانکی وجود دارد ولی با محدودیت منابع  مواجه هستیم و مجبوریم براساس قوانین موجود از سهمیه سایر دستگاه ها استفاده کنیم.

عزیزیان با اعلام اینکه کمیته امداد بخشی از تسهیلات خود در سال گذشته را به زنان سرپرست خانوارهایی که زندانیان آنها حبس دراز مدت دارند اعطا کرده است، تصریح کرد: با معرفی این خانواده ها و جذب اعتبار برای خانواده زندانیان وضعیت اقتصادی آنها را مدیریت  می کنیم و با آموزش به زندانیان این فرصت ایجاد می شود تا  بعد از آزادی بازگشت مجدد به زندان را نداشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان زندان ها فقط نقش تسهیل کننده دارد، گفت: سازمان اداره کل زندان ها یک فرصت شغلی با کمک منابع بانکی  بعد از آزادی برای زندانیان ایجاد می کند و کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی و سایر نهادها  که متولی ایجاد اشتغال هستند در این امر همکاری می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.