کرج- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی خواستار آمادگی کامل دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی وایمنی برای مقابله با جاری شدن سیل ،ریزش کوه و وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی شد.

رگبارهای شدید میهمان البرز می شود/انتظار رسیدن دمای هوا به صفر درجه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهدی مهرور با اعلام این خبراظهار کرد:‌ براساس آخرین تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی و ورود سامانه بارشی، فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی از ظهر روز یکشنبه تا آخر وقت روز دوشنبه سوم اردیبهشت، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، همراه با رگبار شدید باران و در بعضی ساعات نیز در ارتفاعات رگبار برف، بارش تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای، رعد و برق و کاهش لحظه ای و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد دور از انتظار نیست.

مهرور از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب نیز  خودداری کنند.

وی ادامه داد:  آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی های لازم و فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش یینی اقلام امدادی و محل های اسکان اضطراری ضروری است.

مهروربه شهروندان نیز توصیه کرد تا  تجهیزات لازم اعم از (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند و از توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند.

وی افزود:  پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیلها، انهار و زیر پل ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، عدم قرارگیری در نقاط مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز ضروری است.

مهرور در پایان گفت: صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان و خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها فراموش نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.