یزد - معاون شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: درراستای اجرای طرح های کمیسیون مبارزه با قاچاق دام استان یزد بیش از ۹۰۰ راس دام بدون مجوز در پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه توقیف شد.

 ۹۰۰ راس دام بدون مجوز در پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روبط عمومی دامپزشکی استان، حسین چاکرالحسینی با بیان این خبر اظهارداشت : درراستای اجرای طرح های کمیسیون مبارزه با قاچاق دام استان یزد و با بررسی دقیق محموله های دام و فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی بیش از ۹۰۰ راس دام بدون مجوز بهداشتی طی ۴ ماه گذشته تاکنون در پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان ابرکوه توقیف شده است.

وی با بیان اینکه که پست مذکور به صورت ۲۴ ساعته دایر و فعال است افزود: حمل و نقل دام در کشور در قالب مجوزهای بهداشتی و منوط به احراز بومی بودن دام ها و از دامداری های مجاز به مقصد کشتارگاه های دام می باشد.

چاکرالحسینی تصریح کرد: اعمال شرایط قرنطینه ای، استفاده از شماره گوش قابل ردیابی و بارکد دار و تجهیز خودروهای دام با دستگاه GPS از جمله شرایطی است که باید در تردد دام مورد توجه قرار گیرد.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: علاوه بر آن صدور گواهی بهداشتی حمل برابر دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور پس از هماهنگی ادارات کل دامپزشکی مبدأ و مقصد در قالب سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان صورت گرفته و تأییدیه کشتارگاه های مجاز کشور جهت صدور مجوزهای بعدی ضروری می باشد در این راستا وظیفه پست های قرنطینه بررسی محموله های دام و حصول اطمینان از رعایت شرایط مذکورمی باشد.

وی درخصوص سرانجام دام های توقیف شده خاطر نشان ساخت: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستور قضایی، دام های توقیفی پس از بررسی های اولیه در نزدیک ترین کشتارگاه ذبح شده و به فروش می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.