حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به اعتراضات چند روز اخیر مردم کازرون به ویژه اعتراضات روز گذشته در نماز جمعه ریشه اصلی آن را به تصمیم نادرست مسئولان در ارتقای یکی از بخش‌های شهر به شهرستان دانست و گفت: عدم توجه و پاسخگویی مسئولان موجب اعتراضاتی شد و به موقع نیز به آن پاسخ داده نشد. مردم چند روز است که در شهرستان درخواست‌هایی دارند و مطالبات خود را مطرح می‌کنند؛ در این اعتراضات مردم عکس شهدا، تصاویر امام و رهبری و پرچم ایران را به همراه داشتند و هیچ جنبه اغتشاشگری تاکنون در این اعتراضات نبوده است.

اعتراض مردم کازرون مسالمت آمیز بود/اعمال نفوذ نماینده شهرستان در موضوع تقسیمات کشوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، در روزهای اخیر شهرستان کازرون شاهد اعتراضات مردمی نسبت به تقسیم شهر و تبدیل شدن یکی از بخش‌های کازرون، به شهرستان بوده است؛ اعتراضاتی که دیروز معترضان را به محل نماز جمعه این شهر رساند و در فضای مجازی به صورت گسترده انعکاس پیدا کرد و در ادامه طبق معمول به برخی موج‌سواری‌های بیگانگان و بازتاب آن به صورت اعتراضات علیه نظام انجامید.

ایکنا برای شفاف‌سازی در این خصوص گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون، انجام داده است که متن آن به شرح ذیل است:

ایکنا ــ اعتراض اصلی مردم کازرون به چه مسئله‌ای بوده و نحوه برخورد و پیگیری مسئولان آیا موجب رضایت مردم شده است؟

ــ مسئله و اعتراض اصلی مردم کازرون به تقسیمات کشوری است که نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با اعمال نفوذ به دنبال این است که یکی از بخش‌های این شهر را، که زادگاه خودش است، به شهرستان ارتقاء دهد. متاسفانه این بحث از همان ابتدا طبق یک کار کارشناسی همه‌جانبه پیش نرفت و به نظر می‌آید که بیشتر با اعمال نفوذ دنبال شد. ما از همان روزهای اول به آقای نماینده و مسئولان شهرستان، استان و وزارت کشور هشدارهای لازم را دادیم اما توجه نکردند، البته ما به صورت اساسی و کلی با ارتقای هیچ منطقه‌ای مخالف نیستیم اما این کار باید برمبنای مر قانون باشد.

این عدم توجه و پاسخگویی مسئولان موجب اعتراضاتی شد و به موقع نیز به آن پاسخ داده نشد. مردم چند روز است که در شهرستان درخواست‌هایی دارند و مطالبات خود را مطرح می‌کنند. در این اعتراضات مردم عکس شهدا، تصاویر امام(ره) و رهبری و پرچم ایران را به همراه داشتند و هیچ جنبه اغتشاشگری تاکنون در این اعتراضات نبوده است و جایی آسیب ندیده و تخریب نشده است. عمده شعارهای مردم در رابطه با مطالبات‌ و اعتراض به عملکرد نماینده شهرستان در مجلس بوده است، البته ممکن است عده محدودی چند شعار نابجا هم داده باشند که این ارتباطی با مطالبات اکثریت معترضان ندارد.

بنده هم با مردم صحبت کرده‌ام و قول پیگیری مطالبات داده شده است. البته از مسئولانی که مسئولیتی در ارتباط با این موارد دارند انتظار می‌رفت پاسخگو باشند و در مدیریت این امور دقت داشته باشند. اما سؤال اصلی این است که اولویت اصلی امروز کشور، مسئله تقسیمات کشوری است؟ آیا اقتصاد مقاومتی، تورم، بیکاری، نرخ دلار و ... با این مسائل حل می‌شود؟ مسئولان باید اولویت‌ها را به خوبی تشخیص دهند و نگذارند مسائل فرعی جای مسائل اصلی را بگیرد. مردم کازرون مردم انقلابی بوده و هستند و در این چند روز هم اجازه سوء استفاده به کسی ندادند و نخواهند داد.

الان هم اوضاع شهر آرام است و مسئله خاصی وجود ندارد. مسئولان باید به حساسیت‌های منطقه‌ای توجه داشته باشند و در تصمیمات خود آنها را در نظر بگیرند. شهرستان کازرون شهرستانی با قدمت چند هزار ساله است و اماکن فراوان تاریخی، مذهبی، تفریحی و ... دارد که جزو هویت شهر است و مردم بر روی آنها حساسیت دارند.

در بحث تقسیمات کشوری باید به قانون عمل شود که موجب ایجاد توقعات نابجا در سایر مناطق نشود و الا هر بخشی تمایل دارد به شهرستان تبدیل شود اما باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه برای ارتقای آن در نظر گرفته شود.

در مجموع تجمعات اخیر مردم کازرون مسالمت‌آمیز بود و خوشبختانه با صحبت‌هایی که انجام شد ختم به خیر شد و شعارهای مردم در مراسم نماز جمعه قبل از آغاز مراسم بود و اخلالی در برگزاری آن صورت نگرفت و خیلی از همین معترضین با آرامش در نماز جمعه شرکت کردند.

ایکنا ــ عدم پاسخ مناسب و به هنگام مسئولان به مطالبات و خواسته‌های مردمی چه نقشی در موج‌سواری بیگانگان و منحرف کردن خواسته‌های به حق مردم دارد؟

ــ اعتراض مردم به همین مسئله است که چرا مسئولان به موقع پاسخ نمی‌دهند و به اعتراضات و خواسته‌های آنها توجه نمی‌کنند. از طرفی رسانه‌های داخلی در عرصه اطلاع‌رسانی به موقع وظیفه خود را انجام نمی‌دهند و خواسته‌های مردم را انعکاس نمی‌دهند و این باعث می‌شود شبکه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و ... وارد عرصه پوشش خبری این اعتراضات شده و هر گونه هم بخواهند این اعتراضات را تصویرسازی و شعارهای نابجای بخش اندکی از مردم را برجسته کنند. در حالی که از آن طرف هیچ اشاره‌ای به حضور همان مردم معترض در نماز جمعه و تصاویر امام(ره) و شهدا در دستان مردم ‌نمی‌کنند و خواست اصلی مردم را بیان نمی‌کنند.

من بچه آن منطقه هستم و مشاهده کردم در میان معترضان خانواده شهدا، بسیجیان و روحانیت نیز حضور داشتند و تنها به یک تصمیم در وزارت کشور اعتراض داشتند. اگر مسئولان از همان روز اول می‌آمدند و مردم را قانع می‌کردند این مسئله زودتر حل و فصل می‌شد. الان هم توصیه من این است مسئولان امر به وظیفه خود عمل کنند و نسبت به این تصمیم اطلاع‌رسانی شفاف کنند و افکار عمومی را قانع سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.