ایلام- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وظیفه صیانت از میراث کهن این سرزمین را دارد و سالهاست که بعنوان سازمانی تحت نظارت نهاد ریاست جمهوری اداره می شود، سازمانی که همچون محیط زیست پتانسیل تبدیل شدن به وزارت خانه را دارد.

قدس آنلاین گروه استان ها وحید صدر: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، در یک سال گذشته به کارزار نمایش قدرت نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی برای عزل و نصب حتی در پست معاونت تبدیل شده و اکنون نمایندگان برای انتخاب مدیرکل جدید در تکاپو هستند.

 حفاظت، صیانت و نگهداری از میراث ماندگار و کهن و رسیدگی و ایجاد نوآوری در صنایعی که امروزه در جهان در حال گسترش است، وظیفه میراث فرهنگی است، وظیفه ای که مدیران آن علاوه بر شم مدیریتی بایستی حداقل در یکی از سه بخش تخصصی آن، سررشته ای داشته باشند.

اینکه افرادی صرفا به خاطر فعالیت در ستادهای انتخاباتی اعم از نمایندگی و یا ریاست جمهوری، چشم طمع به کرسی مدیریتی داشته باشند، شاید تنها در ایران اسلامی دیده شود، افرادی که تنها به خاطر فعالیت های سیاسی، بدنبال مقاصد دیگری همچون بدست آوردن صندلی مدیرکلی و ... هستند، آیا می توانند به مردم و جامعه خدمت کنند؟ بدون شک نه!

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در ماه های آخر دولت دهم تجربه تلخ مدیریت غیر تخصصی را داشت و فردی که هیچ سنخیتی با این سازمان نداشت تنها و تنها به دلیل فعالیت در ستاد انتخاباتی رئیس دولت دهم در استان و در ماه های آخر عمر این دولت، به صندلی مدیرکلی جلوس کرد و اکنون با اعمال نفوذ نمایندگان استان در مجلس، تاریخ برای این نهاد در حال تکرار است.

نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی!

فراموش کرده اید که وظیفه شما مطالبه حقوق مردم است، نه انتخاب مدیران!

آقایان نمایندگان محترم اصلا کجا هستید؟ دقیقا کجا هستید؟ ما که نه نطقتان در مجلس را می شنویم و نه حضورتان در بین مردم استان و نه خبری که گره ای از مشکلات متعدد مردم استان باز کند!

اما ماشاءاله همه روزه اخبار دخالت های حضرات نماینده در عزل و نصب مدیران، معاونان و ... را به گوش می شنویم و به چشم مشاهده می کنیم، ایکاش یک بار برای همیشه تکلیف ما مردم را روشن کنید که آیا شما نماینده مردم هستید، یا نماینده اعضای ستادهای انتخاباتی تان؟ آیا وظیفه شما تنها یافتن صندلی مدیریتی برای نزدیکانتان است یا رسیدگی و رفع مشکل آحاد مردم ایلام؟

جناب آقای مونسان؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور؛

انتخاب معاونان حق هر مدیری است و مدیران می توانند بر اساس شایستگی، پیشینه کاری، سلیقه مدیریتی و ... معاونان خود را انتخاب کنند و از اصول مدیریتی است که هرگاه تغییری در دستگاهی اجرا شود، تغییرات به گونه ای است که ارتقای شغلی معاونان و دیگر کارکنان بر اساس اصول و ضوابط مدنظر قرار گیرد.

اما انگار در میراث فرهنگی استان ایلام این اصول مدیریتی به فراموشی سپرده شده و عزل و نصب معاونان و مدیران تنها به دلیل رابطه با ستادهای انتخاباتی مدنظر است و این رویه میراث فرهنگی ایلام را به قهقرا خواهد کشاند، چرا که از این پس کارکنان این نهاد برای ارتقای شغلی به تکاپو در ستادهای انتخاباتی خواهند پرداخت و به هر طریقی خود را به نمایندگان و یا دیگر ستادها نزدیک کرده تا از لوای آن به پست و مقامی برسند و ارتقای شغلی بر اساس لیاقت و شایستگی در میراث فرهنگی رنگ باخته و به فراموشی سپرده می شود.

جناب آقای مونسان؛  پاییز گذشته بود که از طریق همین رابطه ها، یکی از معاونین میراث فرهنگی استان که بالاترین مدارج علمی را طی کرده و در سمت معاونت خدمت می کرد تا سطح کارشناس تنزل پیدا کرده و به جای ایشان شخصی که وابسته به ستادهای انتخاباتی بوده، به صندلی معاونت رسیده است.

حال که تغییرات مدیریتی در این دستگاه، صندلی مدیرکلی را نشانه گرفته و دوستان و نزدیکان ستادهای انتخاباتی، چشم طمع به این صندلی دوخته و قصد جلوس به آن را دارند.

یکی از افرادی که فعال ستاد انتخاباتی در سال گذشته بوده، هم اکنون خود را آماده مدیرکلی کرده است، این افراد برای همه مردم قابل احترام هستند، اما این دلیل نمی شود که به خاطر لباس و یا فعالیت های سیاسی و انتخاباتی به جایی که تعلقی به آن ندارند بیایند، جایگاه سیاسیون در جامعه مشخص است و زیبنده است که در جایگاه واقعی خود به مردم خدمت کنند نه اینکه به جایی بروند که شاید سنخیتی با آن نداشته باشند.

همین میراث فرهنگی استان ایلام دارای معاونانی است که از لحاظ علم و دانش در این زمینه تخصص فراوانی داشته و در کنار علم و تحصیل، تجربه چندین ساله داشته و با مشکلات سازمان، همکاران و جامعه هدف خود آشنایی بیشتری داشته و می توانند این نهاد را مدیریت کنند.

جناب آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور؛ استفاده از نیروهای پرورش یافته در این سازمان برای پست های مدیریتی، انگیزه دو چندانی به دیگر کارکنان داده و خواهد داد.

با انتخاب شخصی خارج از مجموعه بذر ناامیدی در دل همکاران خود نکارید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.