رئیس خانه احزاب ایران از برگزاری همایش مشترک وزارت کشور و خانه احزاب خبر داد.

همایش مشترک وزارت کشور و خانه احزاب برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران از برگزاری نخستین جلسه تدارکاتی «همایش ملی خانه احزاب»، عصر امروز(یکشنبه) میان اعضای این نهاد صنفی و مسئولان وزارت کشور خبر داد.

کمالی در همین باره اظهار داشت: خانه احزاب ایران، از حدود ۷ ماه پیش، مصوب کرد تا همایشی را تحت عنوان «همایش ملی احزاب» برگزار کند تا درباره موانع کار تحزب در کشور بحث شود.

وی افزود: طی بحث های صورت گرفته، مقرر شد تا از اساتید، صاحب نظران و مسئولان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه برای حضور و ارائه نظر در این همایش دعوت به عمل بیاید تا پیرامون حل بهتر مسائل، گفتگوی سیاسی صورت بگیرد.  

کمالی ادامه داد: همزمان با برگزاری جلسات خانه احزاب، کارشناسان در وزارت کشور هم مشغول طراحی و برنامه ریزی برای برگزاری همایشی تحت عنوان «تحزب» بودند؛ این در حالی بود که زمان برگزاری هر دو همایش(همایش خانه احزاب و همایش وزارت کشور) تقریبا یکی بود. بالاخره طی گفتگوهای انجام شده میان مسئولان وزارت کشور و خانه احزاب، تصمیم بر این شد تا این دو همایش، به یک «همایش مشترک و مستقل» تبدیل شود.

وی تصریح کرد: نوع کاری که این همایش به عهده خواهد داشت، «علمی» و «کاربردی» خواهد بود. این همایش سعی می کند با دریافت نظر صاحب نظران، اساتید دانشگاه و مسئولین مختلف، چند راهبرد اساسی برای بهبود وضعیت احزاب استخراج کند.

رئیس خانه احزاب ایران همچنین از برگزاری دومین جلسه تدارکاتی همایش ملی خانه احزاب، صبح فردا(دوشنبه) در دفتر «حزب اسلامی کار» خبر داد و گفت: زمان، مکان و سخنرانان اصلی همایش ملی خانه احزاب در جلسه صبح فردا تعیین خواهد شد.   

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.