عبدالرضا رحمانی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اولویت های وزارتخانه متبوع خود را در سال ۹۷ تشریح کرد.

اولویت‌های وزیر کشور در سال ۹۷

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای جلسه بحث های مبسوطی پیرامون آخرین تحولات داخلی و خارجی صورت گرفت و در ادامه جلسه رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه حضور پیدا کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بروجردی در ابتدا فهرستی از موضوعات قابل بحث در جلسه از جمله موضوع آب و مدیریت آن در شرایط فعلی را مطرح کرد، اظهار داشت: در ادامه رحمانی فضلی بیان داشت که در سال ۹۶ فراز و فرودهای زیادی همچون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و مسائل پیرامون آن که به سلامت و مشارکت بسیار بالای مردم برگزار شد، داشتیم همچنین در حوزه امنیتی، علیرغم همه تلاش ها و توطئه های دشمنان جهانی و منطقه ای، سعی شد حداکثر امنیت و آرامش مردم تامین شود.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بحث حمله تروریستی به مجلس و آشوب های دی ماه نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که باز هم علیرغم اقدامات توطئه ای و مسائل پیش آمده، به بهترین شکل مدیریت شد و موضوع سوم هم حادثه پاسداران بود که در آن هم تدابیر زیادی شد تا با کمترین خسارات موضوع خاتمه یابد.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر کشور در این جلسه بیان داشت: انصافاً در حوزه مرزها زحمات زیادی کشیده شد و اشراف کاملی بر شرایط و امنیت مرزها وجود دارد. همچنین در حوزه آسیب های اجتماعی که دارای شرایط ویژه ای است، تلاش شد تا حد ممکن مهار شده و برخورد و محدود شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسأله تجمعات با خویشتنداری مدیریت شد و همه دستگاه ها با هماهنگی یکدیگر توانستند تجمعات را مدیریت کنند، افزود: وزارت کشور در موضوع ارز و مشکلات آن و آنچه به عهده این وزارتخانه بوده، به خوبی انجام وظیفه کرد ضمن اینکه در حوزه فرهنگ، برگزاری راهپیمایی اربعین با آرام ترین و منظم ترین حالت ممکن از جمله اقداماتی است که وزارت کشور را مشغول خود می کند و حدود ۴۰ واحد اجرایی باید در آن هماهنگ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق گفته رحمانی فضلی در سال ۹۷ افزایش رضایتمندی مردم اولویت اول وزارت کشور است و این وزارتخانه همه توانایی خود را به کار می گیرد تا با کارآمدی، رضایتمندی مردم را افزایش داده و اجازه ندهد نارضایتی به وجود آید.

نقوی حسینی در ادامه اولویت دوم وزارت کشور را وحدت و انسجام داخلی دانست و اذعان داشت: با توجه به دشمنی های قدرت های سلطه گر و برخی دولت های منطقه ای مانند عربستان سعودی که سعی می کنند فشار را بر مردم بیشتر کنند و نارضایتی های بیشتری به وجود آورند، اولویت سوم تأمین امنیت بیشتر در مرزها و حوزه داخلی است و اولویت چهارم که از سال گذشته شروع شد، اقتصاد مقاومتی و تحقق آن است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جاسمی، صفاری نطنزی، دهمرده، نقوی حسینی، دهقانی، گودرزی، کواکبیان، نجفی، برومندی، رحیمی و کریمی قدوسی نیز در این جلسه اظهارنظر کردند و در پایان بنابر این شد که هر دو ماه یک بار نشست مشترک کمیسیون با وزیر و معاونان وی در وزارت کشور برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.