دکتر رضا سعیدی، رئیس بیمارستان بین المللی رضوی در نشست خبری خود عملکرد این بیمارستان در سال گذشته را تشریح کرد.

۱۴ هزار جراحی در بیمارستان رضوی طی سال گذشته

قدس آنلاین-دکتر رضا سعیدی، رئیس بیمارستان بین المللی رضوی در نشست خبری خود عملکرد این بیمارستان در سال گذشته را تشریح کرد.

وی گفت: در سال ۹۵ حدود۱۲ هزار و۶۰۰ مورد جراحی انجام شده که این رقم درسال گذشته به بیش از ۱۴ هزارمورد رسیده، به تعبیر دیگر به طور میانگین ماهانه۱۲۰۰ جراحی انجام شده است. همچنین در بخش کلینیکی و سرپایی نیز در سال گذشته ۲۳۸ هزار نفر خدمت دریافت کرده‌اند. بخش پاراکلینیکی و آزمایشگاهی نیز در همین بازه زمانی به ۹۱ هزار مراجعه کننده سرویس داده است.

رئیس بیمارستان رضوی همچنین اضافه کرد: سال ۹۵ دربخش بستری ۲۹ هزارنفر بستری شدند که این رقم درسال گذشته به ۳۲ هزارمورد افزایش یافته است. بخش دیالیز بیمارستان نیز که از بخش‌های پرکار این مرکز محسوب می‌شود در سال گذشته به ۶۳۰۰ بیمار کلیوی خدمت ارائه کرده است.

بخش رادیوتراپی بیمارستان نیز درسال ۹۶ به ۳۱۳ بیمار سرویس داده که بیمارانی نیز از کشورهای همسایه داشتیم. البته درصدد هستیم درسال جاری با برنامه ریزی نسبت به توسعه این بخش و رفع کاستی‌ها اقدام کنیم.

 دکتر سعیدی با اشاره به همکاری۷۰ متخصص وفوق تخصص قلب دربیمارستان رضوی افزود: درسال گذشته ۱۲ هزار و۷۴۷ مورد آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی انجام شده که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

 همچنین در سال گذشته ۱۴ هزارمورد مراجعه سرپایی و بستری ۱۰۰۰ مورد بیمار از ۶ کشور دیگر داشته‌ایم.

رئیس بیمارستان رضوی همچنین خاطر نشان کرد: بنابراستانداردهای مختلف

به ازای هفت تخت بیمارستانی به طورمیانگین ۵/۲ پرستار در نظر گرفته می‌شود که در این مرکز نیز به طور متوسط درازای هر تخت ۶ نیروی انسانی به کارگرفته شده‌اند که مطابق استانداردها در زمره بیمارستان‌های پیشرفته محسوب می‌شود.

در ادامه همین نشست دکتر سعیدی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی اختلال‌های هماتولوژی و انکلوژی در نوزادان در روزهای آینده بر ضرورت توجه به این گروه سنی تأکید کرده و گفت: بنابر آمارهای موجود ۴۰ درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در دوره نوزادی اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر هرساله ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال فوت می‌کنند. از این تعداد نیز ۴ میلیون نفردر نخستین ماه زندگی از دست می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: طی برگزاری این کنگره که با حضور ۲۵ میهمان خارجی از ۶ کشور صورت می‌گیرد، ۸۰ سخنرانی و۱۰ میزگرد تخصصی برپا خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.