ایلام- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: جانوران وحشی در طبیعت تا احساس خطر نکنند به انسان حمله ور نخواهند شد، بنابراین کوهنوردان و گردشگران نباید به قلمرو جانوران تجاوز کنند.

ضرورت حفظ قلمرو جانوران در مناطق حفاظت شده ایلام

مازیار سلیمان نژاد روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه زون های تفرج مناطق حفاظت شده ایلام مشخص است، اظهارداشت: در حال حاضر منطقه حفاظت شده ارغوان جزو زون های تفرج است و علاقه مندان می توانند از طبیعت این منطقه بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده قلارنگ، قلمرو خرس های منطقه است، افزود: کوهنوردان و طبیعت گردان در هنگام گردش در این منطقه بایستی مراقب قلمرو این حیوان باشند و به حریم آن نباید تجاوز کنند چرا که ممکن است با واکنش خرس روبرو شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان این مطلب که خرس جانوری همه چیز خوار است، ادامه داد: این جانور در صورتی که از ناحیه انسان یا هر جانور دیگری احساس خطر کند، از خود دفاع خواهد کرد، بنابراین گردشگران بایستی مراقب رفتار خود در قلمرو این جانور باشند.

 احداث تله کابین در ارغوان بدون نظر محیط زیست امکان ندارد

سلیمان نژاد با اشاره به تلاش مسئولان استان برای احداث تله کابین در منطقه ارغوان، بیان داشت: احداث تله کابین در منطقه ارغوان نیاز به اخذ مجوز و نظر از محیط زیست است و اصولا هر طرحی که بخواهد اجرا شود، این سازمان باید نظر خود را از لحاظ بررسی زیست محیطی اعلام کند.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ دستگاه و ارگانی برای احداث تله کابین از محیط زیست استعلام نگرفته است، گفت: در صورت استعلام، محیط زیست به بررسی موضوع پرداخته و پس از بررسی کارشناسی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: احداث تله کابین تنها در زون تفرج، با رعایت اصول زیست محیطی امکان پذیر بوده و در دیگر مناطق حفاظت شده، مشکل آفرین خواهد بود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.