شهرکرد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت:درسال ۹۶ صادرات ۶هزار و ۵۱۰ تن خوراک آبزیان به کشورهای عراق، آذربایجان و قرقیزستان از واحدهای تولیدی صنایع کشاورزی وتبدیلی استان صادر شد.

صادرات بیش از ۶هزار خوراک آبزیان و۵۲۰تن شیرخشک نوزاد ازچهارمحال وبختیاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، ذبیح الله غریب افزود: صدور ۷۰ تن ماهی منجمد به کشورعراق، ۷۰ تن ماهی تازه و ۵۲۰ تن شیر خشک به کشور امارات وعراق  را از دیگر موارد صادرات مواد غذایی پروتئینی و مواد غذایی سالم و بهداشتی به خارج کشور در سال ۹۶ رااز استان اعلام کرد

وی بابیان اینکه این مقدارصادرات بیش از ۷میلیون ۷۰۰هزار دلار ارزآوری داشته است که نسبت به سال ماقبل ۱۵درصد رشد داشته است  
غریب چهارمحال و بختیاری را بزرگترین قطب تولید ماهیان سردابی کشور عنوان کرد و گفت: طبق برآورد کارشناسان سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا ازبیش  ۳۵۰ مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی سالم و کنترل سلامت شده در استان تولید شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: مدیریت صنایع تبدیلی وغذایی  سازمان جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه  با نظارت بر مزارع پرورش ماهی از نظر فنی وبهداشتی و نیز انجام آزمایش های لازم، سرکشی و نظارت توسط کارشناسان دولتی شرایط لازم برای صادرات محصولات تولیدی مزارع پرورش ماهی فراهم کرده است.

وی،رونق صدور مواد غذایی سالم و مشتری پسند به خارج از کشور از دستاوردهای مهم دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی وحمایت از تولید کالای ایرانی  دراین استان عنوان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.