بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه با مشارکت خیران ۴۲ نفر از خانوارهای دارای یتیم این نهاد صاحب‌خانه شدند، گفت: از مجموع واحدهای مسکونی ۳۰ واحد به‌صورت درجاسازی و ۱۲ واحد دیگر آن نیز خریداری و در اختیار این خانوارها قرارگرفته است.

۴۲ خانوار دارای یتیم صاحب خانه شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی یادآور شد: ۴۳ واحد مسکونی خانوارهای دارای یتیم نیز طی سال گذشته موردبازسازی و تعمیرات قرار گرفت که بیشترین این واحدها به مددجویان فاروجی واگذارشده است.

وی بابیان اینکه خیران طی سال گذشته ۱۸۱ میلیون تومان برای ساخت و ۱۱۳ میلیون تومان نیز برای خرید واحد مسکونی برای ایتام هزینه کردند، بیان کرد: علاوه بر این ۷۳ میلیون تومان نیز برای تعمیرات مسکن خانوارهای دارای یتیم این استان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با یادآوری اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۶۰۰ یتیم نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: طبق آخرین آمار ۳۰۰ خانوار یتیم تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن مناسب هستند که با توجه به برنامه‌های سال ۹۷ کار ساخت این واحدها آغاز می‌شود.

اهرابی بیان کرد: کمیته امداد خراسان شمالی باهدف خانه‌دار شدن خانوارهای ایتام تحت حمایت، طرح سرپناه را در دست اجرا دارد که طی این طرح این نهاد در یک برنامه سه‌ساله ایتام فاقد سرپناه را با ساخت یا خرید مسکن صاحب‌خانه ‌می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بخش قابل‌توجهی از اعتبار موردنیاز این طرح توسط حامیان طرح اکرام ایتام و منابع مالی کمیته امداد تأمین می‌شود، گفت: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد تومان است.

اهرابی با تأکید بر اینکه در ساخت مسکن ایتام خانوارهای ایتام روستایی در اولویت هستند، افزود: به دلیل وجود اراضی مسکونی در روستاها، تأمین مسکن مددجویان با اولویت ساخت انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.