کرج- نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در فرایند انتخاب شهردار نقش و جایگاه ما مشورتی و انتقال دغدغه های معتمدین و مردم به اعضای شورای شهر است گفت: مهمترین چالش پیش روی شهردار در کلانشهر کرج انتصابات است.

نقش ما درانتخاب شهردار مشورتی است/ انتصابات چالش اصلی شهردار کرج

محمد جواد کولیوند صبح امروز دوشنبه در نشست مشترک با اعضای بسیج رسانه استان البرز اظهار کرد: براساس قانون انتخاب شهردار بر عهده شورای شهر است با این حال هیچگاه نمایندگان کرج نقش مشورتی خود را رها نکردند.

وی افزود:به جرات می توانم عنوان کنم در همین مدت فعالیت شورای شهر پنجم بیش از ۱۵ جلسه با اعضای شورای شهر داشته ایم ودغدغه های ما، مردم وبرخی معتمدین را به نمایندگان شورا منتقل کرده ایم.

کولیوند ادامه داد: در این نشست ها نمایندگان مردم در پارلمان شهری تاکیدا عنوان می کردند که آنچه ما به دنبالش هستیم انتخاب شهرداری قدرتمند و توانا است.

نماینده مردم کرج در خانه ملت تصریح کرد: بودجه سال جاری شهرداری کرج بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بسته شده واین یعنی اینکه برای تحقق این بودجه باید شهرداری به شکل ماهیانه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا این کار خطیر از عهده هر شهرداری بر نمی آید واین دغدغه ما هم هست لذا ما فکر وذکر خود را گذاشته ایم تا تصمیمی درست گرفته شود ودر این راستا مشاوره لازم را بدهیم چرا که اگر اتفاق اخیر برای بار دوم رخ دهد از سوی مردم نابخشودنی است.

وی با تاکید براینکه باید مصداق ها ومعیارهای خود را مشخص کنیم و براساس این مولفه ها افراد را انتخاب کنیم گفت: دغدغه داریم بهترین فرد انتخاب شود اما نباید دخالت در کار شورا کنیم چرا که وظیفه من در پارلمان ملی است ومسئولیت اعضای شورا در پارلمان منطقه ای است اما قانون به ما اجازه داده در جلسات شرکت کنیم و نظر مشورتی خود را بدهیم.

کولیوند با رد شایعه معرفی برخی گزینه ها برای تصدی مسئولیت شهرداری کرج از سوی نماینده های مجلس گفت: این موضوع صدردرصد غلط است و آن را رد می کنم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بزرگترین چالش یک شهردار در کلانشهری به مانند کرج را انتصابات عنوان کرد و گفت: در اتفاقات اخیر ودرگیری اخیر شهرداری وشورا نیز عمده مشکل به انتصاب های شهردار برمی گشت.

وی تصریح کرد: کسی که شهردار می شود باید عقبه داشته باشد وبتواند با دستگاهها و نهادهای مختلف در داخل استان و سطح ملی ارتباط برقرار کندواز ظرفیت های آنها هم استفاده کند.

کولیوند درپایان گفت: در فرایند انتخاب شهردار باید از افکار شخصی بپرهیزیم و به عقل جمعی احترام بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.