۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 597087

چندبار ویدئو اصلی را تماشا می کنم... همین ویدئویی که حسابی تلگرام نشین ها و توئیتر رونده ها و اینستاگرام بازها را این روزها به واکنش و اظهارنظر برانگیخته است...

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: با دیدنش اگرچه فضای دورو برم از ناسزا و تحقیر و جیغ و خشونت آکنده می شود، اما با خویشتن داری سعی می کنم به نکته ها برسم... و ذهن و قلمم، دوربین کامل تری از آن دوربین تار و مات موجود در صحنه ی ماجرا بشود...

دقیق ظاهر و باطن فیلم را کنکاش می کنم و دلم اول برای امر به معروفِ دوستانه و آرام می سوزد و برای علم و صبری که هیچ خبری از آنها، آنجا پیدا نبود.

دوم برای کاربران فضای مجازی مثل خودم که فقط چند دقیقه از ابتدا تا انتهای ماجرایی را می بینند و به قضاوت می نشینند، می سوزد.

در سومین قدم غمگین می شوم از عدم عفت کلام و استفاده از کلمات رکیک و ناپسند در ملأعام.

چهارم فکر می کنم به مأموران شهید و مجروحی که اصولاً اخبارشان در فضای مجازی آنچنان نمی گردد و دهان به دهان نمی شود اما اشتباهات شان، چرا...! از کوره در رفتن ها و ناپخته و غلط بودن هایشان چرا...!

پنجم به توهین و سرپیچی از دستور مأمور قانون.

ششم فکر می کنم چرا رسم شده که این سال ها همه رخدادها را بکشانیم به دادگاه ملتهب مجازی و به ارشادی که چرا گاهی از چهارچوب و کادر صحیح، رفتارش باید بیرون بزند و خودش نماینده آسیب و جراحتی عمیق باشد؟

هفتم به بانوی بدحجابی که در این قصه، توهین و تحریک و آتش به پا می کند و نقصان هایش اما نادیده گرفته می شود!

هشتم به مقوله محترم دین و فرهنگ که مدعیانی می آیند و آن را به نزاع و تنش می کشانندش با جدل هایی غیراخلاقی و افراطی.

و بعد سعی می کنم دور از ماده و تبصره های قانونی که برای تمرّد از دستور مأمور آمده، دور از دوربین های چند دقیقه ای، دور از رفتارهای اشتباهی و خارج از شأن و دور از جیغ و هواری که نشان مبرایی از خطا نیست؛ پناه ببرم به سخنان رهبرم...

که فرمودند: خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال... همه یک نقصی داریم، یکی هم نقص اش در ظاهر است... با این روحیه برخورد کنید؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.