اهواز_ استاندار خوزستان گفت: کیفیت آب شرب اهواز و کارون در یک یا دوماه آینده بهبود می‌یابد و از طرح‌آبرسانی غدیر تأمین می‌شود.

کیفیت آب شرب اهواز و کارون بهتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی صبح امروز در بازدید از مخازن آب شهر اهواز، اظهار کرد: یکی از وعده‌هایی که به مردم شرق اهواز دادیم، این بود که آب این مناطق را از نظر کمی و کیفی بهبود ببخشیم.

وی افزود: همه مسئولان متولی برای اجرای این پروژه که ۲۵ سال به دلیل سختی آن به تأخیر افتاده بود، درگیر کار شدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کار این پروژه تقریباً تکمیل شده، عنوان کرد: شاید یک یا دو درصد از عملیات اجرایی باقی مانده است که تا ۲۰ روز الی یک ماه آینده به طور کامل به اتمام می‌رسد و به این ترتیب مردم مناطقی مانند کوی رمضان، منبع آب و حصیر آباد به صورت شبانه‌روزی از آب سالم برخوردار می‌شوند.

وی یکی دیگر از اقدامات در زمینه آب و فاضلاب را تعویض مخزن اصلی آب اهواز در تصفیه‌خانه شماره ۲ دانست و گفت: این مخزن ۴۰ ساله و پر از گل‌ولای است و کیفیت خود را از دست داده است. به همین دلیل یک مخزن جدید ساخته شده و درنظر داریم تا حداکثر در دو ماه آینده بتوانیم آن را وارد مدار کنیم. با این کار فشار و کیفیت آب افزایش می‌یابد.

شریعتی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای بررسی موانع اجرای طرح بهبود کیفیت آب آشامیدنی اهواز در روز آینده، بیان کرد: نظر کارشناسی مسئولان این بود که اگر دست به دست هم بدهند می‌توانند نواقص کار را تا یک یا دو ماه آینده رفع کنند تا کل آب شرب اهواز و کارون را از طرح‌آبرسانی غدیر تأمین کنیم. در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه و سوسنگرد نیز کار بر همین منوال با جدیت درحال انجام است.

وی حجم فاضلاب وارد شده به کارون را غیر قابل قبول دانست و افزود: در این زمینه طرحی آماده شده تا ۵۵ درصد فاضلاب در ۸ تا ۱۲ ماه آینده دیگر وارد کارون نشود.

شریعتی با بیان اینکه ظرف ۳ سال آینده فاضلاب ورودی به کارون در مقطع اهواز به صفر می‌رسد، گفت: در نظر داریم تا یک یا دو ماه آینده تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز را افتتاح کنیم و کار تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز نیز شروع شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.