ساری- دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: مشکلات معیشتی کارگران بیداد می کند.

مشکلات معیشتی کارگران بیداد می کند / تبصره ۷ بودجه امسال ضدمنافع کارگری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نصرالله دریابیگی عصر دوشنبه در آستانه هفته کارگر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه بسیاری از مدیران صدای ما را نمی شنوند، اظهار کرد: متاسفانه تفکرِ زر و زور و تزویر می خواهد جانشین عدالت شود.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولین در گوش شان پنبه گذاشته اند تا صدای کارگران را نشنوند، افزود: کارگران مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه تصویب بند «ز» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۹۷، منفور است، اضافه کرد:  این تبصره ضد منافع کارگری بوده و استقلال سازمان تامین اجتماعی را زیر سوال برده است.

دریابیگی این تبصره را دست اندازی به مال و اموال کارگران دانست و توضیح داد: با تصویب این قانون، بخشی از حق بیمه های واریزی کارگران به حساب خزانه واریز می شود درحالیکه کارگران خودشان مشکلات درمانی دارند.

وی یادآور شد: متوسط حقوق کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی ۳۵ میلیون ریال است درحالیکه متوسط حقوق کارگران بازنشسته ۱۷ میلیون ریال است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار امیدواری کرد نساجی قائم شهر به سرنوشت کارخانه چیت سازی بهشهر دچار نشود، گفت: ۱۰ هزار و ۹۳۸ کارگر در استان بیمه کارگری دریافت می کنند.

دریابیگی افزود: تشکیلات خانه کارگر بیش از ۶۵ هزار عضو دارد و ۲۰ هزار نفر نیز آموزش های رایگان را فرا گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.