ایلام- رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: متقاضیان ایجاد تعاونی می توانند جهت ثبت نام به سایت «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

سامانه «کارا»، مرجع ثبت نام دریافت تسهیلات اشتغالزایی

مظفر پرنا عصر دیروز (دوشنبه) در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه ایجاد اشتغال در قالب تعاونی از طریق اخذ جواز کسب و درخواست در سایت کارا امکان پذیر است، اظهارداشت: متقاضیان می توانند در این سایت درخواست خود را تکمیل کرده و با ارائه طرح توجیهی از تسهیلات مناسب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی با سود ۴ درصد در اختیار متقاضیان ایجاد طرح های اشتغالزا در روستاهای مرزی با بازپرداخت ۶ ساله قرارداده شد، افزود: در دیگر مناطق استان، تسهیلات اشتغالزایی با سود ۶ درصد در اختیار کارآفرینان قرار داده شد که ایجاد این تعاونی ها در افزایش نرخ اشتغال استان می تواند مؤثر واقع شود.

رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مورد تصویب را منابع تکلیفی دولت عنوان کرد و بیان داشت: پرونده متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و تکمیل مدارک، در کارگروه اشتغال بررسی و پس از تصویب در این کارگروه، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

پرنا با اشاره به تشکیل همه روزه کارگروه اشتغال در روزهای پایانی سال گذشته عنوان داشت: در شهرستان ها این کارگروه به ریاست فرمانداران تشکیل شده و در مرکز استان نیز مجددا بررسی شده و پس از تایید نهایی، پرونده به بانک های عامل ارجاع داده می شود.

وی یادآور شد: میزان تسهیلات اشتغالزا به متقاضیان بر حسب طرح متفاوت بوده و حداکثر تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان بر حسب طرح توجیهی پرداخت خواهد شد و هر شخص متقاضی تنها یک بار می تواند در سایت کارا ثبت نام کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.