بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: نسل جوان امروز نباید مبانی فرهنگی ایرانی و اسلانی را با برخی عملکردهای کنونی مقایسه کند چرا که افراط ها و تفریط هایی که می بینیم مبانی و باورهای ما را دچار مشکل کرده است، هیچ ارتباطی با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ندارد.

مبانی فرهنگی ایرانی و اسلامی با افراط و تفریط ها میانه ای ندارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در همایش ملی آموزش محتوایی زبان فارسی اظهار داشت: جوانان باید افراط های گذشته را بر ما ببخشند و با پرداختن به اساس و اصل فرهنگ ایرانی و اسلامی آینده ایران و اسلام را تضمین کنند.

وی افزود: ایرانیان تنها قومی هستند که از ابتدای تولد تاریخ هرگز به سراغ بت پرستی و شرک و کفر نرفته اند و در تکمیل دین الهی از زرتشت تا اسلام پیش قدم بوده اند و این یکی از افتخارات بزرگ برای ما ایرانیان است.

وی ادامه داد: دین الهی همواره به دنبال رساندن انسان به جایگاه و مقام واقعی انسانیت است و این موضوع در فرهنگ ایرانیان نهادینه شده بنابراین به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: شهید مطهری و دکتر شریعتی اعتقاد داشتند که ایرانیان دارای فرهنگ ایرانی اسلامی ویا اسلامی ایرانی هستند که تقدمی بین ایرانیت بر اسلامیت و بالعکس وجود ندارد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که تعارضی بین ایرانیت و اسلامیت نیست، تصریح کرد: به عنوان مثال با گردش ماه های قمری و تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، روزه گرفتن و صله رحم ترک نخواهد .

صالحی افزود: امروز زبان فارسی به عنوان یک زبان کامل در جهان مطرح شده و یکی از زبان های رسمی پرطرفدار و پر گفت و گوست.

وی با بیان این که به معلم بودن خود افتخار می کنم، گفت: کتاب های درسی ما باید در رشته های مختلف متناسب با علم روز باشد و فناوری های نوین در بخش های مختلف به دانش آموزان آموزش داده شود و تاکید می کنم نسل جوان و نوجوان ما باید از حفظ کردن مباحث خودداری کنند و با روش های کاربردی آشنا شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.